خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » لزوم ثبت‌نام برای جذب دکترمعلم‌ها از طریق سامانه وزارت علوم

لزوم ثبت‌نام برای جذب دکترمعلم‌ها از طریق سامانه وزارت علوم

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال جذب دکترمعلم‌ها ندارد و این افراد باید از طریق سامانه وزارت علوم نسبت به ثبت‌نام برای جذب اقدام کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حسین خنیفر در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی متقاضیان اعضای هیات علمی و حتی دکتر معلم ها حتما باید از طریق سامانه وزارت علوم رضوی ثبت نام کنند.

دکترمعلم‌ها به عنوان نیروهای متخصص و توانمند وزارت آموزش و پرورش در روزهای اخیر گلایه هایی برای جذب نشدن به عنوان اعضای هیات علمی و اینکه  با حقوق پایین در مدارس آموزش و پرورش مشغول تدریس هستند، داشته و یکی از راه های جذب را حضور در دانشگاه فرهنگیان می دانند.

براساس آمار اکنون بیش از  سه هزار نفر  به عنوان دکتر معلم در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و انتظار دارند ضمن اینکه حقوق شان برابر با اعضای هیات علمی دانشگاه ها باشد، همچنین علاوه بر ترفیع جایگاه نسبت به  جذب آنها در دانشگاه فرهنگیان اقدام شود.

دکتر معلم ها گروهی از شاغلان در وزارت آموزش و پرورش هستند که معتقدند وزارت آموزش و پرورش  در پرداخت حقوق معلمان با مدرک دکتری تبعیض قائل شده است و اعلام می کنند باید حقوق این افراد با حقوق شاغلان در وزارت علوم که مدرک دکتری دارند؛ برابری کند.

خنیفر در عین حال درباره نحوه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها در دانشگاه فرهنگیان نیز توضیح داد: برای اعضای هیات علمی ۲ نوع جذب در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، ابتدا اینکه حتما باید در سامانه رضوی به نشانی https://farakhanjazb.msrt.ir ثبت نام کرده باشند و دیگر اینکه به عنوان مامور اداری جذب شوند که هنوز این موضوع برای دانشگاه تعریف نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه فرهنگیان طبق چارت تشکیلاتی خود جذب دارد یا نه، اظهار داشت: دکترمعلم‌ها باید به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند چون این وزارتخانه سامانه ای با عنوان سامانه رضوی راه اندازی کرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در صورتی که رشته های تحصیلی دکتر معلم ها مرتبط با ۱۶ رشته اصلی دانشگاه فرهنگیان باشد، پس از ثبت نام در وزارت علوم می توانند در دانشگاه فرهنگیان  یا دیگر دانشگاهیان به عنوان اعضای هیات علمی مشغول به فعالیت شوند.

براساس اعلام سامانه جامع جذب اعضاء هیات علمی (رضوی) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نحوه جذب اعضای هیات علمی به این شیوه است که اول باید اعلام نیاز دانشگاه ها مطرح باشد، سپس متقاضیان باید درخواست اولیه‌ خود را ثبت کنند، سپس محتوای پرونده ها در هیات اجرایی جذب در قالب ها و گروه های توانمندی علمی و صلاحیت عمومی می شود.

بررسی پرونده ­ها در هیات مرکزی جذب و تطبیق رعایت آئین نامه ها و رسیدگی به شکایات و  درخواست های تجدید نظر از طرف متقاضی از دیگر مراحل جذب هیات علمی است.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم پیش از این در این باره در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه دکتر معلم ها از وضعیت موجود پرداختی ها و مصوبات اخیر گلایه های دارند، گفت: یکی از تمایزاتی که فکر می کنم باید بین معلمان و کارکنان دولت باشد این است که یک مدرک تحصیلی در پرداختی ها محاسبه می شود و مدرک بعدی را محاسبه نمی کنند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: اما در آموزش و پرورش از آنجا که سرمایه اصلی معلم آگاهی و دانش است و هرچقدر این دانش ارتقا پیدا کند ظرفیت خدمت گذاری و ایفای مناسب تر مسئولیت ها فراهم می شود من تلاش خواهم کرد که آموزش و پرورش را از این مصوبه مستثنی کنم و امید است تلاش ما با موفقیت همراه باشد.
بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش از ٨٧٠ هزار نیروی شاغل در آموزش و پرورش، ۶۴ درصد معلمان، ١١ درصد نیروهای حق‌التدریسی، ۵ درصد نیروی کیفیت بخشی و ٢٠ درصد مدیریت آموزشگاهی هستند که حدود سه هزار نفر آنها مدرک دکتری دارند.

همچنین ببینید

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی حرفه ای

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای باید از این به بعد برای جذب هیات علمی تا …

۲ دیدگاه

  1. با سلام برای فراخوان جذب مدرس چگونه می توان اقدام کرد؟از تاریخ اعلام چطور اطلاع پیدا کنم؟

  2. بابا جون چرا کسی متوجه نیست درد ما دکتر معلمین ، درد عدم اعمال مدرک دوم نیست.
    درد ما تبعیض است. حقوق نگهبان و آبدارچی ادارات برق، نفت، بهداشت و.. به والله از حقوق ما بشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *