خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » مهلت دوماهه وزارت علوم برای تعیین تکلیف جایابی بورسیه‌ها

مهلت دوماهه وزارت علوم برای تعیین تکلیف جایابی بورسیه‌ها

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیأت عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا دو ماه آینده باید نسبت به جایابی و تعیین تکلیف بورسیه‌ها در دانشگاه‌ها اقدام کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

جواد محمدی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با تصویب هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظرف دو ماه مهلت دارد موضوع بورسیه ها را بررسی، نسبت به جایابی این دانش آموختگان در دانشگاه ها اقدام و رای نهایی را صادر کند.

وی افزود: تعداد این بورسیه ها بین ۲۰ تا ۲۵ نفر است که در تلاش برای جایابی در دانشگاه محل تحصیل خودشان است.

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جایابی این بورسیه ها در دانشگاه های محل تحصیل آنها وظیفه هیأت عالی تجدید نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
محمدی یادآور شد: هیأت عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در گذشته راه اندازی شده است.به گزارش ایرنا، مسئله تحصیل سه هزار بورسیه از سال ۹۲ در آموزش عالی مطرح شد. پس از بررسی های متعدد تنها حدود ۳۶ نفر از آنان فاقد حکم بورسیه بودند.
این بورسیه ها که اکنون تحصیل آنها به پایان رسیده است در دانشگاه ها جایابی شده اند اما هنوز جایابی تعدادی از آنان در دانشگاه ها ادامه دارد.

برخی دانشگاه ها از عدم توانایی علمی این دانش آموختگان سخن به میان می آورند.

سال گذشته دیوان محاسبات کشور در تازه ترین حکم صادر شده در خصوص بورسیه های دولت دهم، اعلام کرد: با توجه به گزارش کارشناسی مضبوط در پرونده و نتیجه بررسی موضوع در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تخلفی متوجه شورای مرکزی بورس که در حدود وظایف و اختیارات قانونی، اتخاذ تصمیم نموده‌اند متصور نیست و جبران خسارت در فرض وجود افراد فاقد شرایط، از محل وثائق تأدیه شده و تعهدات محضری دانشجویان امکان‌پذیر می‌باشد. علی‌هذا اعتراض‌های واصله، وارد تشخیص و رأی شماره ۵۶/۲۹-۹۷/۶/۳ هیأت اول مستشاری نقض و اعلام می‌گردد. مسئولین فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظفند هزینه‌های دانشجویی که بورس آن‌ها لغو شده است (موضوع بند ۳ دادخواست) را از محل تضامین و تعهدات اخذ و مراتب را به دادسرای دیوان محاسبت کشور اعلام نمایند.»

مسئله جایابی بورسیه ها تا جایی که پیش رفته حکم انفصال از خدمت روسای سه دانشگاه صنعتی اصفهان، تربیت مدرس و کاشان صادر شد.

منصور غلامی وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری پیش از این در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که با توجه به طولانی شدن روند استخدام این افراد در دانشگاه ها، قاضی این امر را به عنوان عدم اجرای حکم از سوی دانشگاه ها تلقی و اعلام کرد در صورت اجرا نشدن این احکام، حکم عدم انفصال روسای دانشگاه ها را صادر می کند.

غلامی اظهارداشت: این دانشگاه ها در حال راضی کردن قاضی هستند؛ چرا که به این بورسیه ها نیاز ندارند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *