خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اسپانسری ۲۵ درصد پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی توسط صنعت

اسپانسری ۲۵ درصد پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی توسط صنعت

کارشناس دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از ابلاغ طرح تحول همکاری دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت خبر داد و گفت: به این وسیله ۲۵ درصد از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی با سفارش مستقیم صنعت اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق‌‌پور کارشناس دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری  در نشست مدیران ارتباط با صنعت اظهار داشت: طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی با جامعه و صنعت ابلاغ شده است.

وی گفت: بهبود اصلاح ساختارها و فرایندها، تشویق دانشگاه‌ها، هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای رفع مشکلات کشور، مهارت‌افزایی دانشجویان متناسب با بازار کار، حضور مؤثر دانش‌آموختگان در جامعه، ترویج دستاوردها و شناسایی ظرفیت دستگاه‌ها برای تسهیل همکاری با دانشگاه و جامعه از رویکردهای این طرح است.

کارشناس دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد:‌ بر اساس این طرح مشارکت حداکثری اعضای هیأت علمی در رفع نیاز جامعه و حمایت صنعت از ۲۵ درصد پروژه‌های تحصیلات تکمیلی محقق می‌شود.

به گفته اسحاق‌پور بر اساس اهداف این طرح حجم قراردادهای دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت تا ۱۴۰۴ باید به طور متوسط هر سال ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در تدوین این طرح از تجارب کشورهای فرانسه،‌ ایتالیا، سوئیس، مالزی، سنگاپور، تایلند و دانمارک استفاده شده است.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *