خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » عدم استقبال متقاضیان هیأت علمی از دانشگاه‌های مناطق محروم

عدم استقبال متقاضیان هیأت علمی از دانشگاه‌های مناطق محروم

معاون وزیر علوم و رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی از علت عدم استقبال داوطلبان در این دوره خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان جذب هیأت علمی که تا ۶مهر به مدت ۱۰ روز فرصت داشتند در سامانه جذب ثبت نام و مدارک خود را بارگذاری کنند بنابه تقاضای بسیاری از متقاضیان به ۱۰مهر تمدید شد، اما با اتمام این مهلت زمانی معاون وزیر علوم و رئیس مرکز جذب هیأت علمی اعلام کرد باتوجه به ۴۰۰ ظرفیت پذیرش هیچ متقاضی ثبت نام نکرده و ظرفیت‌ها بدون متقاضی باقی مانده است برای پیگیری این موضوع با در مصاحبه‌ای با معاون وزیر علوم علت را جویا شدیم و گفتگویی انجام دادیم.

محمدرضا رضوان طلب معاون وزیر علوم و رئیس مرکز جذب هیأت علمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال گفت: امسال در مقایسه با سال‌های گذشته تعداد دانشگاه‌هایی که فاقد داوطلب هستند حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
او ادامه داد: ما تعداد ۱۰۰ واحد دانشگاه غیر انتفاعی داریم که در آن داوطلبان، حضور خوبی دارند، بقیه واحد‌های دانشگاهی در مناطق محروم می‌باشد که داوطلبان برای آن اعلام آمادگی نمی‌کنند و به این دلیل فایل ثبت نام این دانشگاه‌ها خالی می‌ماند.

رضوان طلب ادامه داد: برای اینکه برای این دانشگاه‌ها فرصتی ایجاد شود تا اعلام نیاز خودشان را بار گذاری کنند فرصتی ۱۰ روزه را ایجاد کردیم تا رقابت‌های لازم در این دانشگاه‌ها صورت پذیرد.

معاون وزیر علوم در خصوص بکارگیری اساتید بازنشسته اضافه کرد: اساتید بازنشسته فقط در واحد‌های غیر انتفاعی بکار گرفته میشوند و نمی‌توانند در تمامی دانشگاه‌ها ادامه فعالیت و سمت دولتی داشته باشند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

یک دیدگاه

  1. شرایط سنی برای کارشناسی ارشد جنبه فان دارد! مشخص است کاملا غیرکارشناسی می باشد ما با ۳۲ سال سن و مدرک معتبر و رزومه مناسب امکان ثبت نام نداریم! تا دوران دکتری هم به اتمام برسد شرایط سنی آن نیز به انتها رسیده است!
    آنوقت نخبه دانشگاهی راهی جز خروج از کشور ندارد! بازار کار و اشتغال نیز بماند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *