خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » پیشنهاد وزارت علوم برای تجمیع حقوق اعضای هیات علمی

پیشنهاد وزارت علوم برای تجمیع حقوق اعضای هیات علمی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه در نامه‌ای به دانشگاه‌ها پیشنهادی برای تجمیع حقوق اعضای هیات علمی مطرح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدتقی نظرپور در گفتگو با ایرنا گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه ها به جز حقوق و دستمزد ماهانه، مبالغ جداگانه ای هم بابت ارائه سایر خدمات آموزشی و پژوهشی دریافت می کنند.

وی افزود: این نامه به دانشگاه ها پیشنهاد کرده است که دستمزدهای استادان یکجا پرداخت شده و حق التدریس مجزایی به آنان پرداخت نشود.

معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد این خدمات اعضای هیات علمی خاطرنشان کرد: استادان وظیفه هدایت و داوری پایان نامه ها و رساله های کارشناسی ارشد و دکتری را هم بر عهده داشته یا در فعالیت ها و تحقیقات پژوهشی دانشگاه ها مشارکت دارند که بابت این خدمات دستمزد دریافت می کنند.

نظرپور گفت: این پیشنهاد به معنای حذف دستمزد استادان نیست، بلکه وزارت علوم تاکید بر تجمیع این پرداخت ها با حقوق و مزایای دریافتی بابت موظفی شان دارد.

وی اظهار داشت: در جلسات شورای دانشگاه ها، وظایف هر استاد در خصوص هدایت و داوری چند تعداد از پایان نامه ها و رساله ها با توجه به مرتبه علمی شان مشخص شده و معادل آن حقوق می پردازند.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این اعداد و ارقام پرداختی در هر دانشگاه متفاوت است و وزارت علوم تعیین کننده آن نیست.

نظرپور اعلام کرد که نامه پیشنهادی وزارتخانه در مرحله کارشناسی و اعلام نظر توسط دانشگاه ها قرار دارد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *