خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » آغاز فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم از ۲۶ شهریور

آغاز فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم از ۲۶ شهریور

بیستمین و دومین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور از ۲۶ شهریورماه آغاز می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سالانه دو بار در ماه‌های شهریور و بهمن ماه فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی را برای متقاضیان دانشگاه‌ها می‌دهد.

محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود که ۸۰۰ نفر برای عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی در شهریور ماه ۹۸ جذب می شوند و مؤسسات غیردولتی سقف سهمیه ندارند.

زمان فرآیند تطبیق نیاز با تاییدیه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی از سوی دانشگاه‌ها ۲۰ شهریورماه به مدت یک هفته خواهد بود.

فرآیند رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان در دانشگاه‌ها در روزهای ۱۳ مهر تا ۱۳ دی ماه و بررسی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و طرح در هیأت مرکزی جذب از ۱۴ دی تا ۲۹ بهمن ماه ۹۸ انجام می‌شود.

نحوه جذب اعضای هیأت علمی

به گزارش ایرنا، منظور از جذب اعضای هیأت علمی، هرگونه استخدام عضو هیأت علمی به صورت قراردادی، پیمانی، طرح سربازی، مأموریت و انتقال است.

پس از اعلام فراخوان عمومی جذب اعضای هیأت علمی که بر اساس فرم‌ها و شرایط مربوطه انجام می‌شود، سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ارسال اطلاعات پرونده داوطلبان به دانشگاه‌های محل درخواست آنان اقدام می‌کند و با نظر هیأت اجرایی جذب، افراد واجد شرایط اولیه برای انجام مصاحبه علمی دعوت می‌شوند.

پس از انجام مصاحبه علمی و عمومی و انجام تحقیقات محلی، پرونده‌ها به هیأت اجرایی جذب دانشگاه یا مؤسسه مربوطه، برای بررسی همه مدارک و جمع بندی صلاحیت‌ها ارجاع می‌شود و با رأی اعضای هیأت اجرایی، تشخیص صلاحیتی داوطلب نهایی شده و به اطلاع داوطلب می‌رسد.

در مرحله بعد، دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه پرونده متقاضیانی را که مورد تأیید اولیه هیأت اجرایی جذب قرار گرفته‌اند، از طریق سامانه جامع جذب به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب ارسال می‌کند.
ابلاغ استخدام پیمانی اعضای هیأت علمی پس از تأیید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دانشگاه و مؤسسه مربوطه صادر می شود.

اگر بازه زمانی رسیدگی پرونده‌ها در دانشگاه بیش از ۹۰ روز و تأیید نهایی در مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از ۴۵ روز طول بکشد، این دوره خارج از جدول زمانی تلقی شده و از سوی مراجع بالاتر قابل رسیدگی است.

 

مطالب مفید:

فراخوان جذب هیات علمی ۹۸

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *