خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » طرح پایش و ارزیابی دانشجویان دکتری برای جلوگیری از اخراج در دانشگاه امیرکبیر

طرح پایش و ارزیابی دانشجویان دکتری برای جلوگیری از اخراج در دانشگاه امیرکبیر

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه این دانشگاه برای پایش آموزشی و پژوهشی دانشجویان دکتری در طول دوره ۴ ساله خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد حسین کریمیان در گفتگو با مهر، با اشاره به آیین نامه جدید این دانشگاه برای دانشجویان مقطع دکتری، اظهار داشت: بر اساس این آیین نامه از این پس دانشجویان دکتری در بخش های آموزشی و پژوهشی به طور مستمر پایش خواهند شد.

وی در تشریح جزییات این برنامه، گفت: در این راستا عملکردِ دانشجویان در دوره ۴ ساله مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد، به طور مثال؛ اینکه آیا دانشجو مراحل گذر از هر مقطع و ترم را بدرستی طی کرده است یا خیر بررسی می شود. در حالیکه پیش از این، پایش صرفاً درمورد یکی دو نقطه کلیدی اجرا می شد، مثلا اینکه به دانشجو گفته می شد اگر بعد از ۸ ترم، امتحان جامع را ندهد، اخراج می شود.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: اکنون با اجرای آیین نامه جدید، بمنظور پیشگیری از اخراج دانشجویان، عملکرد آنها در هر ترم پایش و تذکرات لازم داده می شود.

وی اضافه کرد: بطور مثال با پایش هر ترم به دانشجو متذکر می شوند که باید در ترم ۴ امتحان فلان درس را بدهی و در غیر اینصورت با امتیاز منفی مواجه خواهی شد. یا اینکه به دانشجو تذکر داده می شود با وجود اینکه امتحان جامع را داده، بلافاصله و بدون تعویق باید پیشنهاد رساله دکتری خود را ارائه دهد تا از اخراجش جلوگیری شود.

کریمیان با اشاره به اینکه عملکرد ۴ ساله دانشجویان دکتری در نمره امتحان نهایی تاثیرگذار است، گفت: بخشی از نمره امتحان نهایی مربوط به عملکرد مستمر دانشجویان بوده که در اختیار هیات داوران است.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با بیان این مطلب که برای تمامی دانشجویان دوره دکتری ورودی ماقبل مهرماه سال ۱۳۹۷ پایش حین تحصیل پس از دفاع از پیشنهاد رساله اجرایی خواهد شد، افزود: همچنین برای دانشجویان دوره دکتری ورودی مهرماه سال ۱۳۹۷ و پس از آن پایشِ حین تحصیل در دستور کار قرار دارد.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *