خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » رفع کاستی‌های آیین نامه ارتقای اساتید با کمک دانشگاه‌ها

رفع کاستی‌های آیین نامه ارتقای اساتید با کمک دانشگاه‌ها

قائم مقام وزیر علوم گفت: کاستی های آیین نامه فعلی ارتقای اعضای هیئت علمی با کمک و نظر دانشگاه ها رفع می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

عبدالرضا باقری در گفتگو با مهر، درباره بازنگریِ آئین نامه فعلیِ ارتقا مرتبهء اعضای هیأت علمی، اظهار داشت: این آئین نامه که از دی ماه سال ۱۳۹۵ اجرایی شده زمان زیادی از تصویب و اجرای آن نمی‌گذرد، اکنون برای ایجاد ثبات در وضعیت اعضای هیأت علمی و بمنظور برنامه ریزی و جهت دهی به فعالیت‌هایشان، لازم است این آئین نامه استمرار یابد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم آئین نامه ارتقا را تا پایان برنامه ششم حفظ کنیم، افزود: این آئین نامه ظرفیت بسیار خوبی در رابطه با نیازهای امروزِ جامعه دارد؛ در عین حال به منظور رفع کاستی‌ها در اجرای آن، با استناد بر ماده ۵، این امکان به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی داده شده که بتوانند متناسب با ماموریت‌هایشان، پیشنهادات خود را در راستای تغییر یا اصلاحِ آئین نامه ارائه دهند تا در هیأت ممیزه دانشگاه و یا هیأت ممیزه مرکزی وزارتخانه، بررسی، تصویب و اجرایی شود.

قائم مقام وزیر علوم اضافه کرد: به نظر می‌رسد ماده ۳ این آئین نامه نیاز به اصلاحاتی داشته باشد. چرا که اعضا نسبت به مواردی که در این ماده وجود دارد، اشاراتی دارند و معتقدند با کاستی‌هایی همراه است. این ماده به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری اعضا، شرایط ارتقا به مراتب دانشیاری و استادی و همچنین چاپ مقالات و امتیازات مربوط به آن و… اشاره دارد.

باقری بیان کرد: با توجه به ظرفیت آئین نامه فعلی، می‌توان کاستی‌های آن را متناسب با نیازها و پیشنهادات دانشگاه‌ها برطرف کرد؛ از همین رو تغییر کلی آئین نامه اقدام مناسبی نبوده و برای جلوگیری از نگرانیِ اعضای هیأت علمی، بازنگری در آن گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

وی افزود: در این باره به طور مستمر، نظرات اساتید را جمع آوری کرده‌ایم تا در آینده بتوانیم تغییرات اساسی و خوبی لحاظ کنیم.

قائم مقام وزیر علوم تصریح کرد: علاوه بر تغییراتی که دانشگاه‌ها می‌توانند در کوتاه مدت در این آئین نامه ایجاد کنند، کارگروه‌های تخصصی در وزارتخانه تشکیل شده و پیشنهاداتی در راستای پاسخگوتر بودن اعضای هیأت علمی به نیازهای جامعه ارائه شده است. این موضوع در قالب ماده ۵ به دانشگاه‌ها ابلاغ و ارسال شده تا بررسی‌های لازم را انجام داده و نظرات خود را به ما اعلام کنند.

باقری ادامه داد: در حال حاضر بازنگریِ آئین نامه ارتقا مرتبه اعضا به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس شده و انتظار می‌رود، شورا همراهی خوبی در این زمینه با وزارت علوم داشته باشند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *