خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » فعالیت ۴ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه پیام نور

فعالیت ۴ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر ۴ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های پیام نور کشور در حال فعالیت هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، محمدرضا زمانی امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور کشور که به میزبانی دانشگاه پیام نور استان قزوین برگزار شد، با اشاره به فرآیند طولانی پژوهش از ایده تا به نتیجه رسیدن و عملیاتی شدن آن گفت: پژوهش بسیار سخت‌تر از آموزش است ازاین‌رو در جهان دانشگاه‌ها بر اساس میزان تأثیرگذاری آن‌ها در جامعه موردسنجش قرار می‌گیرند.
رئیس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: اگر این موضوع مورد کم‌توجهی قرار گیرد چرخ جامعه و کار اجرایی لنگ خواهد ماند لذا برای جلوگیری از این امر باید توجه به دانشگاه و پژوهش موردتوجه جدی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: از این‌رو تلاش خواهیم کرد در دانشگاه پیام نور با اضافه کردن عمق به فعالیت‌های آن توانمندی‌های بالقوه را با تکیه بر پژوهش و تحقیق به بالفعل تبدیل کنیم و راه‌های تبدیل علم به ثروت را هموار سازیم.

وی با اشاره به مطرح شدن دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم بیان کرد: دانشگاه‌های نسل سوم به دنبال ارائه خدمات علمی و فناوری و دانشگاه‌های نسل چهارم نیز به دنبال تربیت نیروهای کارآفرین هستند از این رو سیاست‌های دانشگاه پیام نور نیز باید به این سمت گرایش یابد.
رئیس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های پیام نور کشور در حال فعالیت هستند اما درصد کمی از آن‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم سوق پیدا کرده‌اند لذا باید تلاشمان برای نیل به این سمت و باز کردن گره‌های کوچک جامعه با تکیه بر پژوهش باشد.
دکتر محمدرضا زمانی در این مراسم بیان کرد: هفته پژوهش فرصت و بهانه‌ای برای تجلیل از کسانی است که در طول سال در حوزه پژوهش قدم برمی‌دارند.

وی افزود: پژوهش فعالیتی است که نیازمند هوشمندی، دغدغه، هماهنگی و پشتکار بسیار دارد و پژوهشگران باید کار مداوم را در این عرصه داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: با وجود تنگناهای موجود مالی قول مساعد می‌دهیم هرجا که امکان کمک برای فعالیت‌های عرصه پژوهش وجود داشته باشد دریغ نکرده چراکه مدیریت دانشگاه بر این باور است که دانشگاه باید در رفع نیاز جامعه موثر واقع شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *