خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اختصاص ۱۶ تا ۱۸ درصد اعضای هیأت علمی به بانوان

اختصاص ۱۶ تا ۱۸ درصد اعضای هیأت علمی به بانوان

مدیرکل دفتر آموزش های غیردولتی وزارت علوم با اشاره به این که ۴۰ درصد از ظرفیت مقطع دکتری به بانوان اختصاص دارد گفت: ۱۶ تا ۱۸ درصد اعضای هیات علمی را بانوان تشکیل می دهند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، فرزانه شمیرانی مدیرکل دفتر آموزش های غیردولتی وزارت علوم که در آیین بازگشایی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری و به نمایندگی از اعضای هیات علمی دانشگاهها مطالبات دانشگاهیان از دولت را مطرح می‌کرد گفت: در بین اعضای هیات علمی، برخی فعالیت های پژوهشی برای حل مشکلات تحریم آغاز شده است و در صورت حمایت دولت دانشگاهیان می توانند در قالب طرح های کلان یا کوچک پژوهشی به حل مشکلات کشور کمک کنند.

وی گفت: امیدوارم آیندگان در خصوص مدیریت شرایط امروز کشور و جنگ اقتصادی قضاوت مثبتی داشته باشند که در راستای تحقق این هدف، جلب مشارکت دانشگاهیان برای حل مشکلات ضروری است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: برای عملیاتی شدن مشارکت دانشگاهیان در حل مشکلات کشور و انجام پژوهش به برخی زیرساخت ها مانند آزمایشگاهها و منابع ارزی نیاز است که دولت تقاضا داریم این امکانات را در اختیار دانشگاهیان قرار دهد.

مدیرکل دفتر آموزش های غیردولتی وزارت علوم با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت مقطع دکتری به بانوان اختصاص دارد گفت: ۱۶ الی ۱۸ درصد اعضای هیات علمی را بانوان تشکیل می دهند و در عرصه های مدیریتی و اجرایی به بانوان توجه کافی نمی شود.

وی با اشاره به پراکندگی ظرفیت های مختلف کشور گفت: لازم است این ظرفیت ها در همه زمینه ها از جمله آموزش عالی با یکدیگر تجمیع شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *