خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید با محور حل مشکلات کشور
شرایط جذب هیات علمی فوق تخصصی پزشکی

اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید با محور حل مشکلات کشور

قائم مقام وزیر علوم جزئیات اصلاحات آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه ها را تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

عبدالرضا باقری در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره اصلاحات آیین نامه ارتقاء اساتید گفت: آیین نامه ارتقاء اساتید همان چه که پیش از این مصوب شده بود، به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: اما در ماده ۵ این آیین نامه ظرفیتی پیش بینی شده که بر اساس آن به موسسات آموزشی اختیار می دهد در قالب ماموریت هایی که دارند، بتوانند فعالیت هایی را که منجر به حل معضلات کشور می شود به فعالیت های پژوهشی خود اضافه و از این طریق امتیازی نیز برای ارتقای اساتید ایجاد کنند.

 قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: برخی از موسسات آموزشی از این ظرفیت استفاده کرده‌ و کارگروه هایی در حوزه‌های علوم پایه، کشاورزی، هنر، مهندسی و علوم انسانی تشکیل داده اند. در این کارگروه ها مواردی که به نظر می آید با استفاده از آنها می توان معضلات کشور را برطرف کرد، مشخص و به آیین نامه ارتقا اضافه می شود.

وی ادامه داد: مواردی که اضافه شده به هیات ممیزه دانشگاه‌ها و موسسات ارائه می شود، اگر تصویب شد به هیات ممیزه مرکزی بازگشته و مبنای عمل ارتقا قرار می گیرد.

باقری در خصوص اینکه آیا تا پایان مهر ماه، اصلاحات مذکور در آیین نامه اعمال شده و به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد، گفت: ممکن است بررسی ها بیشتر از مهر ماه طول بکشد برای همین در حال حاضر آیین نامه قبلی ارتقاء که مصوب شده بود، مبنای عمل در دانشگاه ها است.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *