خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » پاسخگویی به پرونده‌های جذب هیات علمی وزارت بهداشت حداکثر طی دو هفته

پاسخگویی به پرونده‌های جذب هیات علمی وزارت بهداشت حداکثر طی دو هفته

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پاسخگویی به پرونده‌ های تقاضای جذب هیات علمی حداکثر ظرف دو هفته صورت می‌ گیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سید علی حسینی در همایش منطقه‌ای هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های سه استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی دانشگاه دولتی یاسوج برگزار شد، گفت: این همایش توسط هیات اجرایی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی گردید و هم اکنون و با حضور هیات‌های اجرایی دانشگاه‌های مربوطه اجرا شد.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی و صمیمانه برای حل مسائل، مشکلات و موانع در جهت تصحیح و تسهیل نحوه جذب اعضای هیات علمی را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: تلاش ما ارائه راهکار‌های موثر در جهت اصلاح دستورالعمل‌های جذب اعضای هیات علمی است.

حسینی کوتاه شدن بازه زمانی فرآیند پاسخگویی به پرونده تقاضاهای جذب هیات علمی را از نمونه فعالیت‌های انجام شده در جهت حل مشکلات و مسائل اعلام کرد و افزود: حداکثر ظرف دو هفته پاسخگویی به پرونده‌های دریافتی صورت می‌گیرد.

وی بررسی و نحوه‌ مدیریت صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان را از اصلی ترین وظایف دانشگاه‌ها در این حوزه عنوان نمود و تصریح کرد: انتخاب افراد اصلح و شایسته‌تر به لحاظ علمی و صلاحیت‌های استادی، مهمترین وظایف دانشگاه‌ها در جهت گزینش متقاضیان عضو هیات علمی است.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کسب رتبه نخست علمی در بین سایر کشور‌های همسایه، از افق چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ است که این مهم با انتخاب شایسته‌ترین اساتید عضو هیات علمی توسط دانشگاه‌ها تحقق می‌یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات متعدد و مستمر با بررسی نظارت به صورت کارشناسانه موجب ارتقای سطح گزینش اعضای هیات علمی می‌شود.

ایلامی ادامه داد: افزایش آمار بیکاری در مقاطع بالای تحصیلی، بر هم خوردن نسبت جنسیتی متقاضیان کنکورهای سراسری و عضو هیات علمی و افزایش متقاضیان شرکت در کنکور تجربی، از سری معضلات مورد توجه در حوزه جذب متقاضیان اصلح هیات علمی و بازار کار است.

وی با بیان اینکه هیات علمی نیمه وقت بانوان، با ارائه ۲۰ ساعت کاری، تعهد خود را تکمیل می‌کنند، تصریح کرد: انتظار می‌رود در فراخوان‌های جذب اعضای هیات علمی، گزینه‌های گزینش بانوان به صورت نیمه وقت درج شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از اساتید در دوره پزشک عمومی خود جذب دانشگاه شده و پس از کسب مدرک تخصص و فوق تخصص فعالیت خود را در دانشگاه ادامه داده‌اند، خاطر نشان کرد: جذب این افراد تحت عنوان عضو هیات علمی با توجه به توانمندی‌های آنان ثمر بخش بوده که افزایش سن یکی از موانع جذب آنان می‌شود و در این راستا انتظار بررسی و حل این مشکل را داریم.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *