خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » سهم جامعه پزشکی از اعضای هیات علمی کشور

سهم جامعه پزشکی از اعضای هیات علمی کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰ درصد اعضای هیات علمی کشور، از جامعه پزشکی هستند و ۳۰ درصد تولیدات علم در کشور در حوزه علوم پزشکی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، رضا ملک‌زاده در دیدار هیات رئیسه و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن امام جواد (ع) این دانشگاه گفت: با توجه به این که ۱۰ درصد از اعضای هیات علمی کشور، از جامعه پزشکی هستند و ۳۰ درصد تولیدات علم در کشور در حوزه علوم پزشکی بوده است، می‌توان گفت سهم تولیدات جامعه پزشکی سه برابر نیروی انسانی آن است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: اظهار کرد: کشور ایران در بین کشورهای دنیا در زمینه علوم پزشکی، رتبه ۱۷ و از بین دانشمندان یک درصد برتر دنیا، رتبه ۵۰ را کسب نموده و با توجه به درصدهای مذکور جایگاه علمی ما از ۴۹ به ۱۷ ارتقاء یافته است.

وی افزود: دانشمندان جوان ما با توجه به جایگاه علمی خوبی که در جهان دارند و پتانسیل بالا، می‌توانند جزء دانشمندان برتر دنیا باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تصریح کرد: این معاونت آمادگی خود را در راستای کمک به این دانشگاه در هر حوزه پژوهشی اعلام کرده است. تلاش نمایید در یک حوزه خاص ارتقا یافته و محصول دانش‌بنیان را تولید و به مرحله فروش و صادرات برسانید.

در ادامه این نشست مدیران پژوهشی و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با طرح موضوعات مختلف پژوهشی، دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *