خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » تدوین و ابلاغ آیین نامه جذب هیأت علمی پژوهشی علوم پزشکی دانشگاه آزاد
زمان فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ازاد

تدوین و ابلاغ آیین نامه جذب هیأت علمی پژوهشی علوم پزشکی دانشگاه آزاد

مدیر کل دفتر توسعه پژوهش و فناوری معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیین نامه جذب هیأت علمی پژوهشی تدوین و به مراکز مجری در دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر هنگامه بختیار در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا با اشاره به مهترین اقدامات انجام شده حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۶ و در حوزه پژوهش اظهار داشت: امسال خوشبختانه کمیته هماهنگی و برنامه‌­ریزی مراکز رشد حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و اساسنامه مراکز رشد واحدهای فناور، مشترک بین معاونت پژوهش و فناوری و معاونت علوم پزشکی این تدوین شد. در اسفندماه اولین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت برگزار شد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه پژوهشی، فناوری با شرکت نوآوران فناوری‌­های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو (شزان) به منظور تجاری‌­سازی دستاورد­های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سلامت در سال ۹۶ امضا شد گفت: پرونده‌های واحدهای مجری علوم پزشکی در خصوص اخذ کد اخلاق و نیز شکوائیه افراد حقیقی و حقوقی از جمله اعضای هیات علمی و دانشجویان در خصوص تخلفات علمی پژوهشی به صورت مستمر بررسی می‌شد. همچنین در سال گذشته فاز اول سامانه و پورتال (ethics.research.ac.ir) ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شد.

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش و فناوری معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: انجام بازدید و تهیه گزارش از فعالیت مراکز تحقیقاتی مصوب در واحدهای مجری علوم پزشکی، انجام ارزشیابی سالیانه مراکز تحقیقاتی بر‌اساس موارد آیین‌نامه ارزشیابی وزارت بهداشت و نیز موارد بومی‌سازی شده حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم جهت پایش مستمر فعالیت‌های اعضای هیات علمی، دانشجویان، دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی واحدهای دانشگاهی از طریق سامانه سایمد (علم سنجی) در حوزه پژوهش از نظر آمار تعداد مقالات و H-Index اعضای هیات علمی، دانشکده‌ها و واحدهای دانشگاهی مجری علوم پزشکی ثبت‌شده در پایگاه‌های علمی معتبر بین‌المللی از دیگر فعالیت‌های حوزه پژوهش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۶ بود.

ابلاغ شیوه‌نامه جامع انتشارات حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین و ابلاغ اساسنامه تشکیل کمیته تحقیقات دانشجویی به واحدهای مجری علوم پزشکی و صدور احکام مربوط به سرپرستان این کمیته‌ها، تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی کمیته‌­های تحقیقات دانشجویی به واحدهای دانشگاهی مجری علوم پزشکی، تدوین و ابلاغ آیین‌نامه طرح‌های تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه ثبت پیشنهاد موضوع و دفاع از پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر اقدامات پژوهشی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۶ بود که دکتر بختیار به آنها اشاره کرد.

وی گفت: فاز دوم و سوم قرارداد سامانه پژوهشیار و همکاری با شرکت داده‌ورز پیوند در روند مکانیزاسیون پایان نامه‌­ها و رساله‌های دانشجویان و همچنین طرح‌های تحقیقاتی اعضای هیات علمی حوزه علوم پزشکی به خوبی در سال ۹۶ ساماندهی شد به طوری که اکنون ۱۴۸۴پایان نامه در سامانه ثبت و در حال پیگیری هستند.

بختیار همچنین از تدوین و ابلاغ اساسنامه و آئین‌نامه جدید و بومی‌سازی شده مراکز تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی براساس معیارهای وزارت بهداشت و نیز دانشگاه ‌آزاد اسلامی در واحدهای مجری علوم پزشکی خبر داد و گفت: آئین‌نامه جذب هیات علمی پژوهشی نیز تدوین و به مراکز مجری در دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد. بنا داریم مراکز تحقیقاتی جدید علوم پزشکی بر‌اساس سیاست‌های نوین حوزه سلامت و مساله‌محور دانشگاه نیز ایجاد کنیم.

وی از تهیه و تدوین اولویت‌های تحقیقاتی حوزه سلامت علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سال ۹۷ نیز خبر داد و گفت: امیدواریم برای امسال بخش CV اعضای هیات علمی و پیاده‌سازی و اجرای آن در واحدهای دانشگاهی برای اعضای هیات علمی حوزه علوم پزشکی، بازدید و ارزشیابی مراکز توسعه پژوهش بیمارستانی و تشکیل کارگروه تخصصی تعیین تعرفه‌های خدمات آزمایشگاهی حوزه علوم پزشکی با همکاری دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی که جزو برنامه‌ها است نیز به خوبی پیش برود.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *