خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد

آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد از جذب ۱۱ هزار عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه تا بهار سال ۹۵ با جذب این تعداد عضو هیأت علمی دیگر رشته ناقصی نخواهد داشت.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که برای انتخاب ریاست دانشگاه آزاد بعد از فرهاد دانشجو مطرح شد، میزان توجه به جذب هیات علمی و ارتقای رتبه اساتید این دانشگاه بود. فردی باید بر کرسی ریاست دانشگاه آزاد تکیه می‌زد که می‌توانست هم نسبت به جذب هیات علمی بر اساس استانداردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کند و هم دیگر اهداف دانشگاه مانند توسعه تحصیلات تکمیلی، کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه، افزایش رتبه علمی دانشگاه، توسعه رشته‌های پزشکی و … را محقق کند.

سرانجام،با انتخاب حمید میرزاده به عنوان رییس دانشگاه آزاد، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مذکور کلید خورد و در همان ماه های ابتدایی فعالیت سومین رییس دانشگاه آزاد اسلامی، طرح جذب هیات علمی در دستور کار قرار گرفت،در این راستا سامانه‌ای برای جذب هیات علمی ایجاد شد و میرزاده از جذب سالانه ۵۰۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد خبر داد.

رییس دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گویی با اشاره به فعالیت حدود ۱۴ هزار و ۷۶۵ هیات علمی تمام وقت با درجه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با روند جذبی که اجرا شده تا سال ۹۵ اعضای هیات علمی PH.D تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی به بالای ۲۵ هزار نفر خواهند رسید. در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در کشور یک به ۶۹ است درحالی که این نسبت در دانشگاه آزاد اسلامی یک به ۴۷ است. طبق برنامه آمایش دانشگاه آزاد اسلامی هدف این است که در پایان سال ۹۹ نسبت استاد به دانشجو را یک به ۳۷ و در سال ۱۴۰۴ این نسبت را به یک بر ۲۷ برسانیم که معادل با استانداردهای آموزش عالی در سطح بین المللی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که باید تا دوسال آینده ۱۰ هزار عضو تمام وقت دیگر نیز برای هیات علمی این دانشگاه جذب شوند، افزود: با این شرایط دانشگاه آزاد اسلامی به یک گنجینه بزرگ علمی تبدیل می شود که مأمن و مرجعی برای فارغ التحصیلان کشور است.

 

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *