خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » عدم برخورداری دانشجویان متقاضی وام ویژه دکتری از وام تحصیلی

عدم برخورداری دانشجویان متقاضی وام ویژه دکتری از وام تحصیلی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: شرایط واگذاری وام دکتری به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و دانشگاه‌ها تا ۱۰ اسفندماه برای ارسال اسامی واجدین شرایط فرصت دارند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ناصر مطیعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پرداخت وام ویژه دانشجویان دکتری گفت: دانشگاه ها درحال حاضر مشغول ارسال لیست اسامی دانشجویان واجد شرایط دریافت وام به صندوق رفاه دانشجویان هستند و صندوق براساس لیستی که از سوی دانشگاه ها دریافت کرده، پرداخت را در سال جاری آغاز می کند.

وی افزود: شرایط واگذاری وام دکتری به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و دانشگاه‌ها تا ۱۰ اسفندماه برای ارسال اسامی واجدین شرایط فرصت دارند.

به گزارش مهر، برخی از دانشگاه ها شرایط استفاده از وام دکتری را به شرح زیر اعلام کرده اند.

پیرو بخشنامه استفاده از تسهیلات وام دانشجویان مقطع دکتری درخصوص اصلاح دستورالعمل اجرایی و تمدید مدت ثبت نام از متقاضیان، دانشگاهها فرصت دارند تا ۱۰ اسفند ۹۳ نسبت به ارسال مدارک اقدام کنند.

براساس این دستورالعمل دانشجویانی که بلافاصله بعد از مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده و دارای سند تعهد محضری معتبر در مقطع کارشناسی ارشد بوده و سند تعهد محضری آنان در سیستم فاز دو ثبت شده است، می توانند به عنوان اولین ضامن و در مقطع دکتری نسبت به ثبت یک ضامن جدید اقدام کنند.

چنانچه مشخصات ۲ ضامن متقاضی وام، در یک سند تعهد قید شده است، نسبت به ثبت و بارگذاری آن به تفکیک در سیستم فاز ۲ توسط امور دانشجویی دانشکده ها اقدام شود.

دانشجویان متقاضی وام ویژه دکتری، از وام تحصیلی نمی توانند استفاده کنند لذا دانشگاه باید نام دانشجویان مشمول وام ویژه دکتری را از لیست وام تحصیلی نیمسال دوم ۹۴-۹۳ حذف کند.

دانشگاهها می توانند تا ۱۰ اسفند ۹۳ نسبت به ارسال مدارک دانشجویان ورودی سالهای تحصیلی قبل از ۹۳-۹۲، براساس نامه پوششی پیوست و تعیین سال ورود اقدام کنند.

وام ویژه دکتری صرفاً در سنوات مجاز تحصیل (۸ نیمسال) قابل پرداخت است.

ثبت فرم شماره ۲ ( ضمیمه بخشنامه فوق الذکر) در قسمت الصاق سند تحصیلات الزامی است.

آخرین مهلت ارسال لیست متقاضیان واجد شرایط تا تاریخ ۱۰ اسفند ۹۳ بوده و تاریخ فوق به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۲ دیدگاه

  1. ممنون که هم وام تحصیلی و قطع میکنید. هم پژوهانه رو تبدیل به وام کردید و هم به ورودی های ۹۰ در حد همون وام تحصیلی میدید.

  2. با سلام
    وامی با این همه مزایا جای تشکر دارد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *