خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » تشریح سیاست‌های پرداخت پژوهانه دانشجویان وزارت بهداشت

تشریح سیاست‌های پرداخت پژوهانه دانشجویان وزارت بهداشت

سیاست‌های پرداخت پژوهانه دانشجویان در جلسه کارگروه مشورتی تشریح شد، در چهار و نیم سال گذشته وزارت بهداشت برای ۱۱ هزار و ۲۶۸ دانشجو، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال پژوهانه پرداخت کرده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه ۱۳۹ کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست منصور کبگانیان قائم مقام این ستاد، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی اجرایی سازی سیاست‌های حمایت از فعالیت تمام وقت دانشجویان دکترا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داشت، گزارش وزارتخانه مزبور پیرامون اقدامات صورت گرفته در این زمینه ارائه شد.

در این گزارش، با اشاره به این نکته که در چهار و نیم سال گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ۱۱ هزار و ۲۶۸ دانشجو، بیش از  ۵۰۰ میلیارد ریال پژوهانه پرداخت کرده، شیوه نامه اعطای پژوهانه مزبور نیز تشریح شده است.

در بخش دیگری از این گزارش، با اعلام این موضوع که خلاء ایجاد شده در این زمینه ناشی از قطع شدن پرداخت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده، پرداخت پژوهانه بر اساس اولویت‌های تحقیقات منطقه‌ای، ایجاد تمهیدات جهت تولید زیر ساخت‌های اطلاعاتی، مشروط کردن قسمتی از پرداخت به انتشار مقاله کاربردی از سیاست‌های مربوط در این زمینه بر شمرده شده است.

در ادامه گزارش وزارت بهداشت که توسط نماینده این وزارتخانه به کارگروه مشورتی ارائه شد، با اشاره به این موضوع که آئین نامه‌ها و شیوه نامه‌های وزارت بهداشت در موضوع پژوهانه براساس راهبرد کلان ۲ و ۸ نقشه جامع علمی کشور تدوین و تصویب شده است، تعامل با ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی و در نظر گرفتن سیاست‌های مصوب این ستاد نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

بر پایه همین گزارش، در بخش پیش از دستور این جلسه پس از  مقرر شد تا در حوزه رصد و پایش علم و فناوری کشور، ستاد راهبری نقشه جامع، گزارش کامل و جامعی  با اعداد و ارقام مستند تهیه و ارائه کند.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *