خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جذب بیش از ۶ هزار نفر هیات علمی در دانشگاه آزاد

جذب بیش از ۶ هزار نفر هیات علمی در دانشگاه آزاد

میرزاده با تأکید بر ضرورت توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی در ۴ سال آینده، خبر داد: حدود ۶هزار عضو جدید هیأت علمی به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی اضافه خواهد شد که مقدمه‌ای برای توسعه کیفی و علمی دانشگاه خواهد بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در جریان برگزاری نخستین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با خیرمقدم یه آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی و تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی کشور گفت: از لاریجانی و همکاران وی برای برگزاری چنین جشنواره‌ای که زمینه رقابت در حوزه پزشکی را ایجاد کرد، تشکر می‌کنم زیرا چنین حرکت‌هایی به طور حتم به رشد کیفی دانشگاه در سالهای آتی منجر خواهد شد.
در سایه دولت تدبیر و امید توفیقات بزرگی نصیب دانشگاه آزاد شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: خوشبختانه در سال جاری و در سایه مساعدت و همکاری دولت به ویژه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو توفیق بزرگ نصیب این دانشگاه شد. توسعه رشته‌های پزشکی و رشته‌های علوم و مهندسی در حوزه تحصیلات تکمیلی که از مشکلات مزمن دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی این سال‌ها بود، با همکاری وزیران این دو وزارتخانه می‌سر شد.
میرزاده با بیان اینکه ۱۳۱ رشته محل پزشکی در دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: توافق دانشگاه آزاد با وزارت علوم، به صورت کلی مشکل مزمن توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد را حل کرد و بطور حتم در سالهای آینده شاهد بالندگی هرچه بیشتر در این مقاطع خواهیم بود.
افزایش تعداد رشته‌ها در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال جاری با حمایت دولت تدبیر و امید تعداد رشته‌های کار‌شناسی ارشد دانشگاه آزاد از ۲۴۰۸ به ۴۴۳۲ رشته و مقطع دکتری از تعداد ۳۴۹ به ۱۲۷۴ رشته ارتقا یافت که در حال حاضر جمع رشته‌های دکتری و کار‌شناسی ارشد ۵۷۰۶ رشته محل می‌باشد.
جذب حدود ۶هزار نفر هیأت علمی جدید
میرزاده تصریح کرد: در دو مقوله رشته‌های پزشکی و فنی مهندسی اتفاقات مبارکی در حال شکل‌گیری است که از جمله آن می‌توان به جذب نزدیک به هزار نفر از اعضای هیأت علمی جدید در حوزه پزشکی و ۵هزار نفر در حوزه فنی و مهندسی خبر داد که مکمل طرح تجمیع اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توسعه تحصیلات تکمیلی را در راستای توسعه کیفی دانشگاه آزاد خواند و گفت: تا پایان سال جاری ۵۰۰هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کار‌شناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل خواهند بود که این تعداد دانشجو در این دو مقطع از تعداد دانشجویان در تمام دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور بیشتر است. با همه این‌ها مجموعه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی پاسخگوی نیاز دانشجویان علاقمند به تحصیلات تکمیلی نیست.
میرزاده ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی و راهبردهای تعیین‌شده در راستای توسعه کیفی تلاش می‌کنیم فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد افرادی متخصص، باسواد و اثرگذار در رشد و ارتقای اقتصادی و اجتماعی کشور باشند.
ضرورت توسعه رشته های چندنظمی در مسیر توسعه کیفی
وی با بیان اینکه خوشبختانه قابلیت‌های بالایی در حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، تأکید کرد: توسعه رشته‌های چندنظمی بسیار ضروری است و بدین منظور برای همکاری در رشته‌های پزشکی و علوم فنی مهندسی در دانشگاه آزاد طراحی‌های مفصلی انجام شده است.
میرزاده تأکید کرد: هفته گذشته در بازدید از مرکز پلاسما ظرفیت‌های بالایی برای هم‌افزایی رشته‌های پزشکی و فنی مهندسی دانشگاه آزاد مشاهده شد که این ظرفیت‌ها می‌تواند دانشگاه را در تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های علمی و اقتصادی بسیاری کمک کند.
وی در ادامه گفت: هم‌اکنون در واحدهای تهران مرکز و تهران جنوب، برای مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری رشته‌های چندنظمی مثل پزشکی ترمیمی و مهندسی بافت در نظر گرفته شده و در سال تحصیلی جدید از دانشجویان متقاضی، ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.
میرازده با اشاره به ظرفیت بالای کشور در تولید داروهای گیاهی نیز گفت: هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به تولید گیاهان دارویی توجه خاصی می‌شود و این کشور‌ها با ترکیب فنون سنتی و نوآوری‌های مدرن، انقلابی در صنعت تولید داروهای گیاهی ایجاد کرده‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به قابلیت‌های بالای کشور در این زمینه، می‌تواند با ایجاد رشته‌های چندنظمی و تلفیق رشته‌هایی چون شیمی و داروسازی، در این راستا گام بردارد.
میرزاده دانشگاه آزاد را در جایگاه نخست تولید علمی کشور خواند و گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد در میان ۲۲ دانشگاه بر‌تر کشور در تولید مقالات علمی رتبه اول را دارد ولی متأسفانه در موضوع ارجاع به این مقالات علمی، از جایگاه مناسبی برخوردار نیست که این موضوع، توسعه کیفی در دانشگاه آزاد را طلب می‌کند.
وی تأکید کرد: هم‌اکنون نیمی از بودجه دانشگاه از شهریه مقاطع دکتری و کار‌شناسی ارشد تأمین می‌شود که این واقعیت به معنی حرکت در مسیر توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی است.
میرزاده تأکید کرد: اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است، نتیجه درایت و بینش آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی در ۳۰ سال گذشته است که نهال آن با همت ایشان و همکاری افراد سختکوش و همکاری و کوشش‌های دکتر جاسبی و همکاران ایشان کاشته شد و امروز به درخت تنومندی در آموزش عالی کشور تبدیل شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تأکید بر حل مشکلات مالی دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی در روزهای آینده، اظهار داشت: بطور حتم در آینده طی جلساتی که با آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی و مدیران و مسئولان حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت، بخشی از مشکلات مالی این حوزه حل خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۳ دیدگاه

  1. با سلام
    دانشجوی دکتری بیو تکنولوژی در تهران هستم . کدام دانشگاهها نیاز به این رشته دارد؟؟

  2. توروخدا چرامدت بارگذاری اطلاعات را تمدید کنید.هرجی اطلاعاتم را وارد می کنم ثبت نمی شه چه کنم

    • دهم شهریور شروع می شه ایا حتما باید ابتدا در خواست طرح سربازی را به دانشگاه داد به چند تا دانشگاه می شه درخواست داد یا اینجا علامت زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *