خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » محدود شدن ظرفیت بورس خارج از کشور در آینده

محدود شدن ظرفیت بورس خارج از کشور در آینده

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور جایگزین بخشی از بورس می گردد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر صدیقی اظهار داشت: در دو سال اخیر بحران خاص دانشجویی در دانشگاه‌ها نداشتیم که این امر نشان‌دهنده مدیریت خوب و مواظبت‌های حوزه ستادی بوده و با توجه به افزایش مطالبات دانشجویی، امکانات رشد چندانی نداشته و ارتباط خوب کارمند و هیئت علمی و دانشجو می‌تواند فضایی آرام را ایجاد کند.

دکتر صدیقی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر آموزش عالی توسعه کمی بی‌رویه داشته و از این پس قرار بر این است تا بر اساس آمایش سرزمینی دانشگاه‌ها گسترش یابند، رشد کنند و یا کوچک‌سازی شوند و نظارت پژوهشی و آموزشی از سوی دانشگاه‌های بزرگ تر انجام شود.

وی در خصوص حرکت به سمت بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها گفت: حرکت به این سمت خوب شروع شد و البته باید بیش از این به جذب دانشجوی خارجی بپردازیم چرا که ظرفیت خوبی در دانشگاه‌ها وجود دارد.

دکتر صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تامین هیئت علمی از این پس بورس محدود می شود و به جای آن فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور به اعضای هیئت علمی داخلی داده می‌شود.

دکتر صدیقی درخصوص اینکه کدام کشورها هدف جذب دانشجوی خارجی هستند؟ گفت: در حال حاضر ۲۱هزار دانشجوی غیر ایرانی داریم که از ۱۰۰ کشور دنیا در ایران مشغول به تحصیل هستند و عموما از کشورها و دانشگاه‌های هم‌سطح یا پایین‌تر هستند و هدف جذب دانشجوی خارجی باید بیشتر کشورهای دوست و همسایه باشند.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه تعیین ترکیب هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

ابلاغ ماده واحده تعیین ترکیب هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه تعیین ترکیب اعضای هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *