خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » محدود شدن ظرفیت بورس خارج از کشور در آینده

محدود شدن ظرفیت بورس خارج از کشور در آینده

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور جایگزین بخشی از بورس می گردد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر صدیقی اظهار داشت: در دو سال اخیر بحران خاص دانشجویی در دانشگاه‌ها نداشتیم که این امر نشان‌دهنده مدیریت خوب و مواظبت‌های حوزه ستادی بوده و با توجه به افزایش مطالبات دانشجویی، امکانات رشد چندانی نداشته و ارتباط خوب کارمند و هیئت علمی و دانشجو می‌تواند فضایی آرام را ایجاد کند.

دکتر صدیقی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر آموزش عالی توسعه کمی بی‌رویه داشته و از این پس قرار بر این است تا بر اساس آمایش سرزمینی دانشگاه‌ها گسترش یابند، رشد کنند و یا کوچک‌سازی شوند و نظارت پژوهشی و آموزشی از سوی دانشگاه‌های بزرگ تر انجام شود.

وی در خصوص حرکت به سمت بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها گفت: حرکت به این سمت خوب شروع شد و البته باید بیش از این به جذب دانشجوی خارجی بپردازیم چرا که ظرفیت خوبی در دانشگاه‌ها وجود دارد.

دکتر صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تامین هیئت علمی از این پس بورس محدود می شود و به جای آن فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور به اعضای هیئت علمی داخلی داده می‌شود.

دکتر صدیقی درخصوص اینکه کدام کشورها هدف جذب دانشجوی خارجی هستند؟ گفت: در حال حاضر ۲۱هزار دانشجوی غیر ایرانی داریم که از ۱۰۰ کشور دنیا در ایران مشغول به تحصیل هستند و عموما از کشورها و دانشگاه‌های هم‌سطح یا پایین‌تر هستند و هدف جذب دانشجوی خارجی باید بیشتر کشورهای دوست و همسایه باشند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *