خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اجرایی شدن اعطای پژوهانه به اساتید از امسال

اجرایی شدن اعطای پژوهانه به اساتید از امسال

وزیر علوم جزئیات اعطای پژوهانه به اساتید را اعلام کرد و گفت: پژوهانه برای دانشمندان یک درصد و دو درصد علوم انسانی که پایگاه علوم انسانی اعلام می کند، همچنین برای استادان ممتاز، نمونه کشوری و اساتید جدیدالاستخدام پیش بینی شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به طرح پژوهانه اساتید گفت: برای اساتید جدیدالاستخدام در پنج سال اول یک اعتباری را به‌عنوان «پژوهانه» پیش بینی کرده ایم. فهرست این اساتید را از دانشگاه‌ها دریافت کرده و این پژوهانه را اختصاص داده ایم.

آیین نامه پژوهانه اساتید نهایی می شود

وی ادامه داد: برای اختصاص این پژوهانه، لیست دانشمندان یک درصد، ممتاز و نمونه را نیز دریافت کرده ایم. در حال حاضر این پژوهانه برای شش هزار نفر پرداخت شده است و در اجلاس روسای دانشگاه‌ها که ۲۱ الی ۲۳ اردیبهشت‌ماه در شهر شیراز برگزار می‌شود، آیین‌نامه و دستورالعمل پژوهانه را تدوین کرده ایم که در آن اجلاس آن را مورد واکاوی رؤسای دانشگاه‌ها قرار خواهیم داد و یک آیین‌نامه پژوهانه خواهیم داشت که در این آیین نامه مشخص می شود که برای هر برون‌داد علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی چه مقدار پژوهانه تعلق می‌گیرد.

وزیر علوم افزود: در این آیین نامه امتیاز برون‌داد فناوری دو برابر خواهد بود همچنین برای پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، پژوهانه ویژه لحاظ می شود که بعد از اصلاح در اجلاس روسای دانشگاه‌ها به‌عنوان مصوبه هیئت‌امنای دانشگاه‌ها مصوب شده و از امسال اجرایی می‌شود.

وی افزود: پژوهانه برای دانشمندان یک درصد و دو درصد علوم انسانی که پایگاه علوم انسانی اعلام می کند، همچنین برای استادان ممتاز، نمونه کشوری و اساتید جدیدالاستخدام پیش بینی شده و سعی خواهیم کرد یک جورچین مناسبی را برای پژوهانه در نظر بگیریم که با عملیاتی شدن آن، حداقل هایی را برای دانشمندان و دانش‌پژوهان مهیا کنیم اگرچه در شأن و نیاز آن‌ها نیست.

همچنین ببینید

انتخاب ۲۰ استاد نمونه به عنوان سرآمد آموزشی در سطح ملی

انتخاب ۲۰ استاد نمونه به عنوان سرآمد آموزشی در سطح ملی

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرآمدان نمونه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *