خانه » اخبار دوره دکتری » اختصاص ۴ امتیاز پژوهشی به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد با برگزاری کرسی‌های تخصصی

اختصاص ۴ امتیاز پژوهشی به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد با برگزاری کرسی‌های تخصصی

دبیر کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد گفت: اگر دانشجویان مقطع دکتری بتوانند یک کرسی ترویجی و علمی در خصوص یکی از مباحث رساله خود برگزار کنند، ۲ امتیاز پژوهشی کسب خواهند کرد. همچنین کرسی‌های تخصصی نقد و مناظره شامل ۴ امتیاز پژوهشی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، نخستین کارگاه آموزشی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره ویژه معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور علیرضا عراقیه، مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و میثم چگین، سرپرست مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه صبح امروز در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

علیرضا عراقیه، مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: طبق مصوبات دومین جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده بود تا با هدف فرهنگ‌سازی، بسترسازی، ساماندهی، شناسایی ظرفیت‌های علمی و اجرایی و همچنین ایجاد انگیزه در زمینه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و به‌ویژه کرسی‌های علمی-ترویجی، جلسه‌ای سراسری با معاونان پژوهشی و علمی واحدهای دانشگاهی برگزار شود که جلسه امروز مبتنی بر این اهداف برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا علاوه بر برگزاری جلسات استانی، جلسه‌ای با حضور رؤسای دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و نسبت به بسترسازی و ایجاد انگیزش در برگزاری کرسی‌ها تلاش بیشتری خواهد شد.

دبیر کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دانشجویان مقطع دکتری بتوانند یک کرسی ترویجی و علمی در خصوص یکی از مباحث رساله خود برگزار کنند، ۲ امتیاز پژوهشی کسب خواهند کرد. همچنین کرسی‌های تخصصی نقد و مناظره شامل ۴ امتیاز پژوهشی است.

همچنین میثم چگین، سرپرست مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح شرایط و فرآیند برگزاری انواع کرسی به ویژه کرسی‌های علمی-ترویجی ویژه اعضای هیئت علمی و همچنین برای نخستین بار در کشور فرآیند برگزاری کرسی‌های علمی-ترویجی دانشجویان دکتری تخصصی علوم انسانی و هنر که استخراج شده از رساله‌های دکتری تخصصی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی است، پرداخت.

سرپرست مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق بخشنامه مورخ ۷ اسفند ۹۸ به شماره ۷۹۵۳۴/۱۰ دفاع از رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری کرسی ترویجی با اخذ گواهی معتبر و مورد تأیید معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برای دفاع رساله دارای ۲ نمره خواهد بود. در واقع برگزاری کرسی‌های تخصصی نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری  از امتیازهای بالاتری برخوردار است که شرح آن در ردیف‌های ۱۲ تا ۱۵  جدول ۲ مستندات پژوهشی مستخرج از رساله در بخشنامه مذکور موجود است.

همچنین ببینید

ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در یک دوره‌ای تصمیم گرفتیم هیچ بورسیه‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *