خانه » اخبار دوره دکتری » اختصاص ۴ امتیاز پژوهشی به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد با برگزاری کرسی‌های تخصصی

اختصاص ۴ امتیاز پژوهشی به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد با برگزاری کرسی‌های تخصصی

دبیر کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد گفت: اگر دانشجویان مقطع دکتری بتوانند یک کرسی ترویجی و علمی در خصوص یکی از مباحث رساله خود برگزار کنند، ۲ امتیاز پژوهشی کسب خواهند کرد. همچنین کرسی‌های تخصصی نقد و مناظره شامل ۴ امتیاز پژوهشی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، نخستین کارگاه آموزشی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره ویژه معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور علیرضا عراقیه، مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و میثم چگین، سرپرست مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه صبح امروز در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

علیرضا عراقیه، مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: طبق مصوبات دومین جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده بود تا با هدف فرهنگ‌سازی، بسترسازی، ساماندهی، شناسایی ظرفیت‌های علمی و اجرایی و همچنین ایجاد انگیزه در زمینه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و به‌ویژه کرسی‌های علمی-ترویجی، جلسه‌ای سراسری با معاونان پژوهشی و علمی واحدهای دانشگاهی برگزار شود که جلسه امروز مبتنی بر این اهداف برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا علاوه بر برگزاری جلسات استانی، جلسه‌ای با حضور رؤسای دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و نسبت به بسترسازی و ایجاد انگیزش در برگزاری کرسی‌ها تلاش بیشتری خواهد شد.

دبیر کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دانشجویان مقطع دکتری بتوانند یک کرسی ترویجی و علمی در خصوص یکی از مباحث رساله خود برگزار کنند، ۲ امتیاز پژوهشی کسب خواهند کرد. همچنین کرسی‌های تخصصی نقد و مناظره شامل ۴ امتیاز پژوهشی است.

همچنین میثم چگین، سرپرست مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح شرایط و فرآیند برگزاری انواع کرسی به ویژه کرسی‌های علمی-ترویجی ویژه اعضای هیئت علمی و همچنین برای نخستین بار در کشور فرآیند برگزاری کرسی‌های علمی-ترویجی دانشجویان دکتری تخصصی علوم انسانی و هنر که استخراج شده از رساله‌های دکتری تخصصی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی است، پرداخت.

سرپرست مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق بخشنامه مورخ ۷ اسفند ۹۸ به شماره ۷۹۵۳۴/۱۰ دفاع از رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری کرسی ترویجی با اخذ گواهی معتبر و مورد تأیید معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برای دفاع رساله دارای ۲ نمره خواهد بود. در واقع برگزاری کرسی‌های تخصصی نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری  از امتیازهای بالاتری برخوردار است که شرح آن در ردیف‌های ۱۲ تا ۱۵  جدول ۲ مستندات پژوهشی مستخرج از رساله در بخشنامه مذکور موجود است.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *