خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تدوین آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت

تدوین آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین‌نامه برگزاری فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت به تازگی تهیه شده و قرار است این امر به شکل گسترده‌ای در وزارت علوم دنبال شود. هدف از حضور استادان در صنایع تنها اجرای پروژه‌های علمی و پژوهشی نیست، بلکه هدف اصلی مسئله‌یابی اساتید در صنعت است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، غلامحسین رحیمی در بیست و دومین در بیست و دومین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه که به صورت حضوری و مجازی در این وزارتخانه برگزار شد، تایید، تصویب و ترغیب به برگزاری فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و شکل‌گیری پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقاضامحور را از موثرترین برنامه‌های وزارت علوم در سال‌های آتی برشمرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: آیین نامه برگزاری فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت به تازگی تهیه شده و قرار است این امر به شکل گسترده‌ای در وزارت علوم دنبال شود؛ هدف از حضور استادان در صنایع تنها اجرای پروژه‌های علمی و پژوهشی نیست، بلکه هدف اصلی مسئله‌یابی اساتید در صنعت است.

وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه پایان نامه‌های تقاضا محور گفت: طراحی سامانه‌ای برای پایان‌نامه‌های تقاضا محور از ۲ سال پیش آغاز شد و برای شکل‌گیری رساله‌های تقاضامحور، برنامه‌ریزی دراز مدت صورت گرفت تا علم در خدمت و پاسخ‌گوی تقاضاها و نیازهای جامعه باشد و این پاسخ‌گویی و فعالیت‌های تحقیقاتی باید بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام پذیرد.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *