خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تدوین آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت

تدوین آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین‌نامه برگزاری فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت به تازگی تهیه شده و قرار است این امر به شکل گسترده‌ای در وزارت علوم دنبال شود. هدف از حضور استادان در صنایع تنها اجرای پروژه‌های علمی و پژوهشی نیست، بلکه هدف اصلی مسئله‌یابی اساتید در صنعت است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، غلامحسین رحیمی در بیست و دومین در بیست و دومین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه که به صورت حضوری و مجازی در این وزارتخانه برگزار شد، تایید، تصویب و ترغیب به برگزاری فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و شکل‌گیری پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقاضامحور را از موثرترین برنامه‌های وزارت علوم در سال‌های آتی برشمرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: آیین نامه برگزاری فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت به تازگی تهیه شده و قرار است این امر به شکل گسترده‌ای در وزارت علوم دنبال شود؛ هدف از حضور استادان در صنایع تنها اجرای پروژه‌های علمی و پژوهشی نیست، بلکه هدف اصلی مسئله‌یابی اساتید در صنعت است.

وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه پایان نامه‌های تقاضا محور گفت: طراحی سامانه‌ای برای پایان‌نامه‌های تقاضا محور از ۲ سال پیش آغاز شد و برای شکل‌گیری رساله‌های تقاضامحور، برنامه‌ریزی دراز مدت صورت گرفت تا علم در خدمت و پاسخ‌گوی تقاضاها و نیازهای جامعه باشد و این پاسخ‌گویی و فعالیت‌های تحقیقاتی باید بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام پذیرد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *