خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » بازنگری قانون مقررات رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت‌ علمی

بازنگری قانون مقررات رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت‌ علمی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از بازنگری قانون مقررات رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت‌علمی بعد از گذشت حدود سه دهه تصویب این قانون خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، حسین سیمایی صراف درخصوص دلایل بازنگری قانون مقررات رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت‌علمی گفت: حدود سه دهه از تصویب این قانون می‌گذرد و ضعف‌ها و کاستی‌های آن طی سه دهه اجرای این قانون مشخص شده، لذا تحولات جدید و تشدید تقلب‌های علمی ایجاب می‌کرد که قانون تخلفات به‌روز شود.

وی افزود: با ابتکار دفتر رسیدگی به تخلفات و همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ترکیب خوبی از استادان، قضات، مدیران اجرایی و برخی از اعضای باتجربه هیئت‌های رسیدگی به تخلفات کنار هم قرار گرفتند تا با در نظر گرفتن اصل استقلال دانشگاه‌ها، اصل رسیدگی منصفانه، اصل رسیدگی بدون تبعیض به تخلفات و لحاظ اصول کلی حقوقی و حفظ کرامت استادان در قانون مزبور بازنگری کرده و لایحه جدید را تدوین کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: قرار است پس از تائید این پیش‌نویس توسط وزیر علوم، معاونت حقوقی و امور مجلس آن را در قالب لایحه به هیئت دولت ارائه می دهد.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *