خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » آئین‌نامه ارتقای هیات علمی؛ ابزاری برای جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی

آئین‌نامه ارتقای هیات علمی؛ ابزاری برای جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین‌نامه ارتقا و ترفیع، ابزاری در دست دانشگاه‌هاست تا به‌وسیله آن بتوانند به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌ علمی جهت دهند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  مسعود شمس بخش، در این نشست که در سالن اجلاس دفتر ریاست دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: سیاست وزارت علوم، واگذاری اختیارات به دانشگاه‌های بزرگ است. اما برای تحقق این مهم، بازتعریف دانشگاه و تعریف سطوح اختیارات هر دانشگاه بر اساس جایگاهی که دارد؛ ضروری است.

مشاور وزیر علوم افزود: ازنظر قانونی، اختیارات هیئت‌امنای دانشگاه‌ها بسیار وسیع است ولی مشکل آنجاست که برخی دستگاه‌های نظارتی با این قوانین آشنا نیستند.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها، دانشگاه را با توجه به قوانین عمومی کشور بررسی می‌کنند و این در حالی است که دانشگاه‌ها دارای قوانین خاص می‌باشند و باید بر اساس همان قوانین خاص تطبیق داده شوند.

شمس‌بخش تأکید کرد: درزمینه جذب و استخدام اعضای هیئت‌علمی، افراد نخبه از شرکت در فراخوان مستثنی شده‌اند تا شرایط برای حضور این افراد در دانشگاه‌ها تسهیل شود.

وی اظهار داشت: آیین‌نامه ارتقا و ترفیع، ابزاری در دست دانشگاه‌ها است تا به‌وسیله آن بتوانند به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی جهت دهند.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت استقلال دانشگاه‌ها گفت: فلسفه وجودی هیئت‌امنا دانشگاه‌ها برای استقلال نسبی و افزایش اختیارات دانشگاه‌ها بوده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید به سمت استقلال واقعی دانشگاه‌ها حرکت کند.

وی افزود: حداقل می‌توان این اختیار را به دانشگاه‌های بزرگ داد که خودشان بتوانند برخی از دانشجویان برتر و استادان توانمند را جذب کنند.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: برخی سازمان‌های نظارتی به نحوه غیرقابل‌تحملی در مسائل دانشگاه دخالت می‌کنند و بسیاری از وقت و انرژی دانشگاه صرف پاسخ‌گویی به آن‌ها می‌شود.

همچنین ببینید

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ اعلام شد.آخرین اخبار جذب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *