خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » آئین‌نامه ارتقای هیات علمی؛ ابزاری برای جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی

آئین‌نامه ارتقای هیات علمی؛ ابزاری برای جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین‌نامه ارتقا و ترفیع، ابزاری در دست دانشگاه‌هاست تا به‌وسیله آن بتوانند به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌ علمی جهت دهند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  مسعود شمس بخش، در این نشست که در سالن اجلاس دفتر ریاست دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: سیاست وزارت علوم، واگذاری اختیارات به دانشگاه‌های بزرگ است. اما برای تحقق این مهم، بازتعریف دانشگاه و تعریف سطوح اختیارات هر دانشگاه بر اساس جایگاهی که دارد؛ ضروری است.

مشاور وزیر علوم افزود: ازنظر قانونی، اختیارات هیئت‌امنای دانشگاه‌ها بسیار وسیع است ولی مشکل آنجاست که برخی دستگاه‌های نظارتی با این قوانین آشنا نیستند.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها، دانشگاه را با توجه به قوانین عمومی کشور بررسی می‌کنند و این در حالی است که دانشگاه‌ها دارای قوانین خاص می‌باشند و باید بر اساس همان قوانین خاص تطبیق داده شوند.

شمس‌بخش تأکید کرد: درزمینه جذب و استخدام اعضای هیئت‌علمی، افراد نخبه از شرکت در فراخوان مستثنی شده‌اند تا شرایط برای حضور این افراد در دانشگاه‌ها تسهیل شود.

وی اظهار داشت: آیین‌نامه ارتقا و ترفیع، ابزاری در دست دانشگاه‌ها است تا به‌وسیله آن بتوانند به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی جهت دهند.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت استقلال دانشگاه‌ها گفت: فلسفه وجودی هیئت‌امنا دانشگاه‌ها برای استقلال نسبی و افزایش اختیارات دانشگاه‌ها بوده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید به سمت استقلال واقعی دانشگاه‌ها حرکت کند.

وی افزود: حداقل می‌توان این اختیار را به دانشگاه‌های بزرگ داد که خودشان بتوانند برخی از دانشجویان برتر و استادان توانمند را جذب کنند.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: برخی سازمان‌های نظارتی به نحوه غیرقابل‌تحملی در مسائل دانشگاه دخالت می‌کنند و بسیاری از وقت و انرژی دانشگاه صرف پاسخ‌گویی به آن‌ها می‌شود.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *