خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام شرایط اعزام به ماموریت مطالعاتی اساتید ویژه دانشگاه آزاد

اعلام شرایط اعزام به ماموریت مطالعاتی اساتید ویژه دانشگاه آزاد

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد شرایط و زمان اعزام به ماموریت مطالعاتی را برای هیات علمی رسمی قطعی، رسمی آزمایشی، هیات علمی بورس در مقطع دکتری تخصصی و غیر بورس را اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

بابک نگاهداری در گفتگو با مهر، در تشریح جزییات «ماموریت مطالعاتی» برای اعضای هیات علمی این دانشگاه، گفت: از این پس در دانشگاه آزاد چیزی تحت عنوان فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی نخواهیم داشت و این عنوان به ماموریت مطالعاتی تغییر یافته که با هدف توسعه و گسترش تجارب پژوهشی و آشنایی بیشتر دانشگاهیان با دستاوردهای علمی و دانش فنی جدید، استفاده موثر از امکانات علمی و پژوهشی دانشگاه و مراکز علمی برتر داخل و خارج از کشور، انتقال دانش و فناوری مراکز علمی و پژوهشی بین‌المللی به داخل کشور صورت می گیرد.

ماموریت مطالعاتی ۶ ماهه برای «هیات علمی رسمی»

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چه کسانی مشمول استفاده از ماموریت مطالعاتی در دانشگاه آزاد هستند، گفت: اعضای هیات علمی «رسمی قطعی» و «رسمی آزمایشی» و با مرتبه استادیاری و یا بالاتر می‌توانند به مدت ۶ ماه از ماموریت مطالعاتی استفاده کنند که البته در صورت نیاز این دوره حداکثر تا ۳ ماه قابل تمدید است.

سنوات خدمتی افراد نباید بالاتر از ۲۵ سال باشد

نگاهداری ضمن تاکید بر اینکه حداکثر سنوات خدمتی فرد متقاضی نباید بالاتر از ۲۵ سال باشد، خاطرنشان کرد: در صورت اخذ اعتبار تحقیقاتی خارج از کشور (Fund)، اعضای هیأت علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی می‌توانند به مدت یکسال با دریافت حقوق و مزایا بدون دریافت حق مرتبه علمی از ماموریت مطالعاتی نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دوره ماموریت مطالعاتی جزو سنوات خدمتی هیات علمی محسوب می شود، افزود: حق بیمه این افراد باید توسط واحد دانشگاهی پرداخت شود و این یک الزام است. بنابرین در صورت پرداخت حق بیمه و ارائه حداقل یک مقاله JCR به نام واحد دانشگاهی محل خدمت، دوره ماموریت مطالعاتی جزء سنوات خدمت عضو هیات علمی محاسبه می شود.

شرایط اعزام هیات علمی پیمانی به ماموریت مطالعاتی

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرایط این ماموریت برای اعضای هیات علمی پیمانی نیز گفت: هیات علمی پیمانی به شرط داشتن حداقل ۳ سال سابقه همکاری و اعتبارات تحقیقاتی خارج از کشور (Fund) می توانند با پرداخت حق بیمه خود به واحد دانشگاهی از ماموریت مطالعاتی به مدت یکسال بدون دریافت حقوق و مزایا استفاده کنند.

ماموریت ۶ ماهه برای هیات علمی بورسیه دکتری تخصصی

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرایط ماموریت مطالعاتی برای هیات علمی که در مقطع دکتری تخصصی هستند، افزود: اعضای هیات علمی بورسیه دکتری تخصصی که امتحان جامع را گذرانده و حداقل یکسال از تصویب موضوع رساله دکتری آن ها گذشته باشد، می توانند از ماموریت مطالعاتی خارج از کشور به مدت ۶ ماه با دریافت حقوق و مزایا استفاده کنند.

تمدید سه ماهه به شرط ارائه مقاله JCR

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز این مدت حداکثر تا سه ماه دیگر با هزینه شخصی دانشجو مشروط به ارایه یک مقاله JCR دیگر قابل تمدید است، تاکید کرد که این مدت جزو سنوات تحصیلی این افراد محاسبه نخواهد شد.

نگاهداری همچنین درباره شرایط ماموریت مطالعاتی برای هیات علمی غیر بورس در مقطع دکتری، گفت: اعضای هیات علمی غیر بورسیه مقطع دکتری تخصصی که امتحان جامع را گذرانده و حداقل یکسال از تصویب موضوع رساله دکتری آن ها گذشته باشد، تنها با هزینه شخصی می توانند از ماموریت مطالعاتی خارج از کشور به مدت ۶ ماه استفاده کنند.

وام ۵۰ میلیون تومانی برای هیات علمی غیربورس

نگاهداری اضافه کرد: اعضای هیات علمی غیربورسیه دکتری تخصصی، برای استفاده از ماموریت مطالعاتی خارج از کشور از تسهیلات وام صندوق رفاهی دانشجویی تا سقف ۵۰ میلیون تومان (مازاد بر تسهیلات عادی) با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد که استفاده از ماموریت مطالعاتی برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی، مشروط به موافقت و تایید استاد راهنما، گروه آموزشی مربوطه، شورای پژوهش واحد دانشگاهی و تایید شورای پژوهش و فناوری استان است.

معافیت از پرداخت شهریه برای هیات علمی بورس

وی با بیان این مطلب که موضوع ماموریت مطالعاتی باید با عنوان و موضوع رساله دکتری دانشجو مرتبط باشد، اعلام کرد که اعضای هیات علمی بورسیه دانشجوی دکتری تخصصی در دوره ماموریت مطالعاتی از پرداخت شهریه معاف هستند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *