خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام جزئیات برخورد با اعضای هیات‌ علمی‌ دچار رکود علمی در دانشگاه تهران

اعلام جزئیات برخورد با اعضای هیات‌ علمی‌ دچار رکود علمی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره برخورد با اعضای هیات‌ علمی که دچار رکود علمی می شوند، گفت: اسامی افرادی که طی سه سال موفق به کسب ترفیع نشده‌اند، به رئیس دانشگاه اعلام می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حسین حسینی در گفتگو با مهر، درباره برخورد دانشگاه با اعضای هیات علمی که دچار رکود علمی می‌شوند، توضیح داد و اظهار کرد: اگر رئیس دانشگاه به هر نحو از رکود علمی و عدم کفایت و صلاحیت عضو هیات علمی برای اجرای وظایف محوله مطلع شود، کمیسیونی با سه نفر از اعضای هیات علمی صاحب صلاحیت که ترجیحاً دارای مرتبه استادی باشند، تشکل خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: در صورتی که نتیجه این جلسه حاکی از رکود علمی عضو و یا عدم کفایت یا صلاحیت برای انجام وظایف باشد، رئیس دانشگاه مراتب را برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی به هیات ممیزه دانشگاه اعلام خواهد کرد.

حسینی با اشاره به اینکه اگر هیات ممیزه رکود علمی را تایید کرد، به سه روش با فرد برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی، روش نخست این است که اگر عضو هیات علمی، واجد شرایط بازنشسته شدن باشد، بازنشسته می‌شود. روش دوم نیز به این صورت است که اگر حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشد، با حداقل ۲۰ روز حقوق و مزایا یا هماهنگی صندوق بازنشستگی ذی‌ربط، بازنشسته می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: در صورتی که فرد شرایط بازنشسته شدن را نداشته باشد، سنوات قابل قبول او با پرداخت تا ۳۰ روز حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی به ازای هر سال خدمت قابل قبول، به تشخیص هیات رئیسه به علاوه وجوه مرخصی‌های ذخیره شده بازخرید می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت آموزشی دانشگاه موظف است سالانه فهرست اعضایی را که در طول سه سال متوالی موفق به کسب یک پایه ترفیع نشده‌اند، برای بررسی رکود علمی و تصمیم‌گیری به رئیس دانشگاه اعلام کند.

حسینی با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های برتر، حداقل انتظارات علمی را برآورده می‌کنند، گفت: در دانشگاه تهران تعداد این افراد که نتوانند در سه سال متوالی موفق به کسب یک پایه ترفیع نشوند، اندک است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *