رئیس بنیاد ملی نخبگان: ۲۰ درصد از ظرفیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها به برگزیدگان طرح جهت اختصاص مییابد.
آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…
ظرفیت ۲۰ درصدی جذب نخبگان در هیات علمی دانشگاهها ۱۴۰۴
گزارش وب سایت هیات علمی، به نقل از بنیاد ملی نخبگان، رئیس بنیاد ملی نخبگان از نهایی شدن تخصیص و تأمین اعتبار ۱۷۰ ردیف استخدامی برای جذب برگزیدگان طرح جهت به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور خبر داد.
حسین افشین بیان کرد: طرح «جهت» یکی از برنامههای مهم بنیاد ملی نخبگان در راستای حمایت هدفمند در جذب و نگهداشت نخبگان و ایجاد مسیر شغلی پایدار برای مانایی نخبگان در کشور است. (جذب هیات علمی طرح جهت ۱۴۰۴)
وی افزود: پیش از این، آخرین دورهای که ردیف استخدامی جذب هیات علمی به نخبگان معرفی شده بنیاد، تخصیص یافت، اختصاص ۲۵۰ کد استخدامی در سال ۱۳۹۹ بود.
افشین خاطرنشان کرد: با پیگیری مستمر بنیاد ملی نخبگان مقرر شد که از این پس، ۲۰ درصد از ظرفیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها به متقاضیان معرفیشده از سوی بنیاد ملی نخبگان اختصاص یابد.
معاون علمی رییس جمهور تاکید کرد: این اقدام که مرهون حمایت و مساعدت «سید حمید پورمحمدی» رئیس سازمان برنامه و بودجه و «علاءالدین رفیعزاده» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور است که در راستای تسریع و تسهیل فرایند جذب نخبگان در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اتخاذ شده است.
واقعا جالبه که بعضی از استان ها استاد ندارن در بعضی از رشته ها ولی اعلام نیاز نشده واقعا تکلیف ما فارغ التحصیل ها چیه که ۶سال از دفاع و فارغالتحصیلی مون گذشته ولی هنوز اندر خم یه کوچه هستیم
سلام.
طرح جهت می تونه الگوی خوبی برای جذب باشه.
از لحاظ تضاد منافع و برخی بی لطفی ها در ساحت دانش، به نظر میرسه جذب ها چه طرح نخبگان و فراخوان از راه بررسی متمرکز رزومه ها صورت بگیره بهتر باشه.
قطعا هم کیفیت رزومه مهمتر از کمیت است.
این طرح نیز به هیچ وجه شفاف نیست،،،
کاملا سلیقه ای هست.
از نظر کارگروه ها
فقط فارغ التحصیلان یکسری دانشگاه های مشخص واجد شرایط هستند و انگار امکان نداره باقی دانشگاه ها نخبه داشته باشند…
امکان ندارد دانشگاه شهرستان درس بخونی و علیرغم رزومه آموزشی، پژوهشی و صنعتی متمایز مشمول این طرح بشی،
تاسف باره این نوع نگاه…
صرف دانشگاه های تهران خواندن نباید به معنی متمایز بودن باشه…
مهم اینه بتونه طرف از علم و رزومه اش دفاع کنه…
امید داشته باشیم که روند بهتر شود. واقعا هم کسانی در دانشگاهها هستند که عمیق فکر میکنند (در سطح دانشگاه نماندند و به سطح دانش رسیدند)
به عنوان نمونه عرض کنم: استادی در دانشگاه شهرستان (!) داشتیم که میگفت دانشجویی که نمره متوسط (۱۵ یا۱۶) میگیره از دانشجویی که ۱۹ میگیره چه بسا به درجه و عمق بالاتری از دانش خواهد رسید چرا که احیانا وقتی برای تفکر شخصی و خواندن کتاب های دیگر (غیر تکلیفی) میگذارد و اون دانشجوی دیگر احیانا فقط تکلیف هایش را پشت سر میگذارد.
واقعا تبصره گذاشتن معدل، سطح و نوع دانشگاه و … اساسا غیر معقول است. با این حال من فکر نمیکنم جبر مکانی، جغرافیایی و جبر تاریخی امروزه طرفداران زیادی در بدنه دانشگاهها داشته باشن.
اینطور باشد ما جهان سوم (!) نبایستی پیشرفت (مادی و غیرمادی) داشته باشیم چون به لحاظ مکانی، سابقا و تاریخا از غرب عقب بوده ایم.
به بزرگواران جذب کننده: مسئله، دانش است. از سطح دانشگاه به سطح دانش برویم.