خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم اعطای گرنت ویژه برای اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی
گرنت ویژه برای اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی

لزوم اعطای گرنت ویژه برای اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی

وزیر علوم گفت: همانند پژوهانه برای اعضای هیات علمی یک درصد و دو درصد بین المللی باید پژوهانه ویژه آموزش نیز برای اعضای هیات علمی سرآمد لحاظ شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

تدوین آئین‌نامه‌های تشویقی برای اعضای هیات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در نشست هم‌اندیشی و همفکری معاونان آموزشی دانشگاه‌های استان تهران و دانشگاه‌های معین استان‌ها با حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم گفت: فعالیت پایه‌ای و زیربنایی دانشگاه آموزش است و در پژوهش نیز ما پژوهش آموزش محور را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: حوزه آموزش حوزه آئین‌ نامه و ضوابط است و رعایت چارچوب قوانین در این حوزه، انسجام و نظم‌بخشی را به سایر حوزه‌های دانشگاه‌ها منتقل می‌کند.

وزیر علوم با اشاره به تصویب پایه‌های تشویقی برای اعضای هیأت علمی و اجرای آن از سال گذشته گفت: در ابلاغ این آئین‌نامه ها مثل فعالیت حوزه آموزش دقیق و شفاف عمل کردیم و الزامات حرفه‌ای دریافت تشویق را به صراحت در شیوه نامه آوردیم.

دو برنامه تحولی حوزه آموزش از دیدگاه وزیر علوم

وزیر علوم در این نشست تدوین طرح بورس صنعت برای دانشجویان و پذیرش دانشجو به شیوه استاد محور را دو طرح مهم تحولی در معاونت آموزشی وزارت علوم اعلام کرد و خواهان استمرار و توسعه آنها شد.

وی تاکید کرد: طرح بورس صنعت هم در راستای رفع نیازهای جامعه است و هم با ایجاد امید و انگیزه نسبت به آینده، باعث حفظ نخبگان در کشور می‌شود.

زلفی‌گل طرح پذیرش به شیوه استاد محور را طرح مهمی دانست که باعث می‌شود اساتید بر اساس سامانه نان از میان استعدادهای برتر دانشجو پذیرش می‌کنند و رساله و پایان نامه دانشجو نیز بر اساس نیاز سامانه نان از آغاز تحصیل مشخص می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: روزی برسد طرح پذیرش دانشجو به شیوه استاد محور از مقطع دکتری به مقطع کارشناسی ارشد تسری یابد و هر دانشجویی بتواند بر اساس عضو هیأت علمی که علاقه‌مند به فعالیت علمی با اوست، رشته تحصیلی را در هر یک از دانشگاه‌های کشور انتخاب کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان این نشست، با بیان اینکه تغییر و جابجایی در مدیریت‌ها موجب پویایی در مجموعه می‌شود و لزوماً هر تغییری دلیل بر نارضایتی از عملکرد نیست، از زحمات و تلاش‌های قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی سابق وزارت علوم با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

همچنین ببینید

سن جذب هیات علمی

واکنش وزارت علوم به کاهش سقف سنی جذب هیات علمی

سخنگوی وزارت علوم در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد کاهش سن جذب هیات‌ …

۵ دیدگاه

  1. منم دقیقا همین مشکل رو دارم و همین شرایط شما رو دارم متاسفانه

  2. هیات علمی تازه استخدام شده

    زمان دانشجویی یه لپ تاپ خریدم هنوز دارم با اون کار می کنم و دیگه جواب نمیده و خیلی اذیتم میکنه! الان که هیات علمی شدم حقوقم جوریه نمی تونم یه لپ تاپ خوب بخرم! واقعا جای تاسف داره ابتدایی ترین ابزار پژوهش رو نداشته باشیم و شما چپ و راست پز گرنت و افزایش حقوق واهی رو بدین!

    • سلام.
      اگه ممکنه مولفه های دعوت به مصاحبه دانشگاه ها تو فراخوان ها را بفرمایین؟
      بنده که چندساله تو فراخوان شرکت میکنم هنوز جایی دعوت نشدم. با رزومه کمی و کیفی خوب.

    • منتظر ابلاغ رای

      منم مثل شما از لپ تاپی که زمانی کارشناسی خریدم دارم استفاده میکنم. حداقل اون زمان با پس انداز دانشجویی می‌تونستیم لپ تاپ بخریم. الان با ۱۰، ۱۲ ساعت کار روزانه بدون تعطیلی نمیشه ذره ای پس انداز کرد. خدا به دادمون برسه

  3. حالا دیگه شد گرنت ویژه سرامدان؟ ما همچنان منتظر وعده گرنت برای اعضای جدید هستیم. وعده ای که وزیر داد و زد زیرش.. اما فراموش نمیکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *