خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » نیازمحوری تحقیقات اعضای هیات علمی در آیین‌نامه جامع پژوهانه

نیازمحوری تحقیقات اعضای هیات علمی در آیین‌نامه جامع پژوهانه

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: نظام مسائل و ماموریت‌گرایی در آیین‌نامه جامع پژوهانه مورد توجه واقع شده است و تحقیقات اعضای هیئت علمی را علاوه بر حرکت در مرز دانش به سمت تحقیقات نیازمحور کشور سوق می‌دهد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: آیین‌نامه جامع پژوهانه که حداقل یک سال در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روی آن کار شد در چند ارگان مانند هیئت دولت و در برنامه هفتم مصوب شده که اتفاق خوبی است.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه بر اجرای آیین‌نامه جامع پژوهانه تاکید شده است، گفت: نظام مسائل و ماموریت گرایی در آیین‌نامه جامع پژوهانه مورد توجه واقع شده است، بخشی از این آیین‌نامه، تحقیقات اعضای هیئت علمی را علاوه بر حرکت در مرز دانش به سمت تحقیقات نیازمحور کشور سوق می‌دهد که از طریق سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها انجام خواهد شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: آیین‌نامه جامع پژوهانه از ابتدای سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود و در آن پژوهانه اعضای هیئت علمی چند برابر خواهد شد و به ازای هر دانشجوی فوق لیسانس و دکتری مبلغ دقیق پژوهانه را ذکر کرده ایم.

صالحی ادامه داد: اگر دانشجویان فوق لیسانس و دکتری طرح‌های خود را از سامانه «نان» دریافت کنند با ضریب ۲ و ۳ حساب خواهد شد و ضرایب همه امتیاز‌های واحد پژوهانه افزایش می‌یابد.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *