خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان افزایش یافت.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

افزایش سقف وام مسکن اعضای هیات علمی به دو میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به افزایش وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: اخیراً به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مصوب شورای پول و اعتبار، وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از مبلغ یک میلیارد تومان به مبلغ دو میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

شرایط دریافت وام دو میلیاردی مسکن برای اعضای هیات علمی

 علی خطیبی ادامه داد: وام مذکور فقط برای خرید مسکن ارائه می‌شود و شرط آن این است که متقاضیان قبلاً نباید از تسهیلات مسکن استفاده کرده باشند.

براساس این گزارش، یکی از دغدغه‌های معاونت اداری مالی و ستاد امور رفاهی وزارت علوم تأمین مسکن برای اعضای هیأت علمی به ویژه اعضای هیأت علمی جوان است همچنین بحث دیگری که پیگیری می‌شود، بازنشستگان هستند که مورد حمایت قرار گیرند، فرایند قانونی این موضوع نیز پیگیری می‌شود، تا راه‌هایی پیدا و این امکانات برای آنها نیز ایجاد شود.

دو تا سه هزارنفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها سالانه برای دریافت وام خرید مسکن به بانک‌ها معرفی می‌شوند. به محض اینکه اعضای هیأت علمی درخواست وام خرید مسکن خود را ارائه می‌کنند، توسط وزارت علوم به بانک‌ها معرفی می‌شوند و بانک‌ها معمولاً ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز وام مذکور را پرداخت می‌کنند.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

۱۸ دیدگاه

  1. وام مسکن اعضای هیئت علمی حکم مهریه رو داره. یعنی کی داده و کی گرفته. رسما مبلغ رو اینقدر میبرن بالا که از یک ور ملت بگن اعضای هیئت علمی اب نجومی بگیرن و چقدر دولت بهشون میرسه و…. از اونورم اعضای هیئت علمی جرات نکنن حتی به دریافت وام مسکن با پرداختی ماهی ۴۰ میلیون فکر کنن. از این شسته رفته تر نمیشه سر مردم کلاه گذاشت.

  2. دوستان گفتند که امکان پرداخت ۴۰ میلیون قسط با ۲۰ میلیون حقوق دریافتی هیأت علمی نیست اما همون ۱ میلیلرد که بالای ۲۰ میلیون قسط داره هم من بعد ده ماه دوندگی و بالای ۵۰ میلیون هزینه دریافت کردم در حالی که در موسسه ما تنها من تونستم وام بگیرم.
    این وام دقیقا یک شو تبلیغاتی از طرف وزارت علومه وگرنه خیلی راحتتر و کم هزینه تر میشه وام های ۳۰۰ میلیونی از بانک های دیگه گرفت.

  3. من عضو هیات علمی ام سال ۴۰۲ قرار بود یه میلیارد تومن وام مسکن بدن من رفتم دنبالش ولی گفتن تامین اعتبار نشده و نمی تونن بدن یعنی فقط گفته بودن احتمالا امسال هم‌همینه

  4. سلام . امسال هیات علمی شدم . حقوقم ۱۴ میلیون و اندی / گفتن زیر ۲۵ میلیون، شامل خط فقر محسوب میشن / این میوه ۲ میلیاردی ارتفاع درختش خیلی بالاس ، ما قدمان نمیرسه ؟ ؟ ؟

  5. نوعی جوک تلخه متاسفانه

  6. عضو هیئت علمی اگر بتونه قسط این وام رو بده که دیگه به این وام احتیاج نداره ! حداقل قسطش ۴۰ میلیون تومنه؟! همه این کارها برای اینه که بگن برای هیئت علمی دارن کاری می‌کنن وگرنه هیئت علمی اگه حقوقش به نسبت اندازه ۱۰ سال پیش باشه حاقل به آخر ماه می‌رسه!

  7. هه .آخه هیات علمی هایی که اکثرا بی سواد هستن و در طول سال هم یک کار علمی معتبر انجام نمیدن چطور این همه امتیاز باید بگیرن.

    واقعا براساس میزان اعتبار علمی که دارن باید امتیاز بگیرن .

  8. دوستان توجه بفرمایید و امیدوارم در پایان نخندید!
    بنده دو سال پیش وام مسکن گرفتم که اون زمان ۶۰۰ بود و بهرحال قیمت اپارتمان هم کمتر و چون پس انداز نسبتا خوبی هم داشتم تونستم از پسش بر بیام. این وام صرفا برای افرادی هست که ملک به نام خودشون نباشه. معمولا (احتمال بالای۹۵%) اعضای هیات علمی باسابقه (۱۰سال به بالا) در کشور، ملک دارند. چونکه حقوق اساتید دانشگاه در ده سال پیش بیش از ۱۵۰۰ دلار میشد و الان یک هیات علمی جدیدالورود نهایت ۴۰۰ دلار خواهد گرفت. پس اگر اون افراد ملک ندارند با احترام مشکل از خودشونه. برمیگردیم به موضوع اصلی: همانطور که گفته شد یک هیات علمی تازه کار (زیر۵سال) بین ۲۰ تا ۲۵ حقوق میگیره. این وام ۲میلیاردی سودش ۲۳% لحاظ شده و بازپرداخت تا ۱۵سال. شما ۱۵ سال هم برای بازپرداختش در نظر بگیرید باید ماهانه ۳۹.۶۰۰ میلیون تقدیم بانک کنید و در مجموع ۷.۱۳۰ میلیارد برگردونی. یعنی ۵میلیارد سود بدی. طرف ۲۰ میلیون حقوقشه ۴۰ میلیون قسط باید بده که تازه بتونه ۲۰ متر خونه در تهران بخره. ممنون از همکاریتون جناب دولت.

  9. هیات علمی تازه استخدام شده

    دو میلیارد ۲۳ درصد میشه ماهی حدود ۴۰ میلیون تومان قسط! آیا اساتید جوان کل حقوقشونم بدن میتونن از پس اقساط این وام بربیان؟!

    • هیئت علمی که با پارتی بازی و روابط استخدام شده ….

      • برادر عزیز. چون شما جذب نشدی دلیل نمیشه بگی هر کی جذب شده با پارتی و روابط و بی سواده. این هم توهین هست هم بی انصافی و بی اخلاقی. ما بعد از ده سال تدریس جذب شدیم با سخت ترین شیوه ها. اینو بدونید هر کس جذب شده بدترین سختی ها را کشیده. و پوستش قلفتی کنده شده (مگر اقازاده ها). پس مواظب حرف زدنتون باشید

  10. سلام اگر می توانید به بانک ها یا بانک مرکزی بگید کمتر اساتید را اذیت کنند و سریع همان یک میلیارد یا بیشتر را به هیات علمی ها بدهند. گرفتار شدیم بخاطر این وام. ماشین و طلا را ارزان فروختیم و کلی قرض کردیم و قول نامه کردیم و تحت فشار صاحب خانه هستیم …. هنوز این وام را بانک نداده و گفتند تا بعد از عید. الله اعلم. لطفا پیگیری کنید. سپاس

  11. دو میلیارد با سود ۲۰ درصد به بالا یعنی رسما ربا. یعنی بدبخت شدن اساتید برای بازپرداخت وام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *