خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام دومین فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲ در بهمن‌ماه

اعلام دومین فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲ در بهمن‌ماه

دومین فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بهمن‌ماه جاری اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، اولین فراخوان جذب اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از چهارم شهریورماه جاری آغاز شد و تا ۱۸ این ماه ادامه داشت. طبق اعلام وزارت علوم، برای اولین بار این فرصت فراهم شد تا دانش آموختگان دکتری که فاقد کارت پایان خدمت هستند و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند، به شرط نداشتن غیبت، در فراخوان جذب شرکت کرده و وارد رقابت جذب شوند.

طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیات علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.

 همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوزهای استخدامی از سازمان های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده و برای افرادی که فرآیند جذب را طی و حکم تایید هیات مرکزی جذب را دریافت کنند، بلافاصله ردیف استخدامی تعریف می‌شود.

 ظرفیت پذیرش در این دوره حدود ۱۶۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاهای دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در موسسات غیر دولتی اعلام شد و این امکان فراهم شده است که افرادی که جزو سه نفر اول فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند، اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در موسسات آموزش عالی غیر دولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

وزارت علوم تاکید کرده است که تنها مسیر جذب عضو هیات علمی در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم صرفا از طریق فراخوان عمومی جذب است و متقاضیان در بازه زمانی ۴ تا ۱۶ شهریورماه می‌توانند نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

بر اساس آمار اعلام شده تعداد ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر نام نویسی کردند. این تعداد مشابه تعداد فراخوان سال قبل، اما نسبت به فراخوان قبلی خالص تر است. زیرا کف معدل و سن در ثبت نام لحاظ شده است.

وضعیت به گونه ای بود که افراد در فراخوان های قبلی با هر معدلی ثبت نام و پس از آن  دانشگاه ها  این افراد را غربالگری می کردند و در مواردی که نظارت کافی نبود شخص تا آخرین مرحله پیش می رفت و بعد مشاهده می شد.

  تعداد ۱۳ هزار نفر متقاضی فراخوان اخیر هر کدام ۳ ظرفیت انتخاب کردند که حدود ۳۹ هزار ظرفیت می شود. به طور کلی ۳۵ هزار و ۱۴۵ رشته‌مخل انتخاب شده است‌ که‌ در علوم انسانی ۱۱ هزار نفر، فنی و مهندسی نزدیک ۸ هزار نفر و علوم پایه ۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

مصاحبه علمی و تعیین ۳ رقیب برتر و رسیدگی به شکایات مربوطه تا ۲ آذر ۱۴۰۲ادامه داشت  و مصاحبه عمومی ۳ رقیب برتر تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ صورت گرفت و بارگذاری صورت جلسه اجرایی جذب تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. هر دانشگاهی که دیر اقدام کند ممکن است برای فراخوان بعدی حذف می شود.

طبق اعلام وزارت علوم، فراخوان بعدی جذب در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بهمن ماه جاری اعلام خواهد شد.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

۱۵ دیدگاه

  1. سلام. برای فراخوان شهریور ۱۴۰۲ شرکت کردم. مصاحبه علمی رو گذروندم ولی دو ماه هست در پروفایلم نوشته بررسی صلاحیت عمومی. میخواستم بپرسم این مرحله چقدر طول میکشه؟ معنی خاصی داره؟ آخرش جذب میشیم یا نه؟ و اینکه در فراخوان های دیگه که میزنه شرکت کنم یا منتظر این بمونم؟ ممنون از همه دوستان

  2. آنها که دارای مدرک دکتری یا ارشد هستند ولی سن آنها بیش از ۴۰ سال است و بیکار هستند بهتر است روی آزمون دبیری آموزش و پرورش در تابستان متمرکز شوند. ایمیل وزیر آموزش و پرورش را از سایت مربوط پیدا کنید و از ایشان بخواهید تا سن متقاضیان شرکت در آزمون دبیری (در تابستان) را برای دارندگان مدرک دکتری یا حتی ارشد تا سقف ۴۵ افزایش دهد. با سپاس

    • وقتی از روی عادت و چشم و هم چشمی حاضرید عمرتونو تلف کنید و در هر رشته و هر دانشگاهی دکتری بخونید نتیجه ش میشه این که حاضر بشید برید معلمی و همکار بشید با اونایی که با دیپلم اومدن تربیت دبیر و معلم هستند. بعدم سرخورده و افسرده میشید که چرا عمرتونو تلف کردین. این نتیجه تصمیمات اشتباه خود شماست و ربطی به شرایط کشور و وضعیت کار و … هم نداره.

      • لطفا یکطرفه قضاوت نکنید. شما حتما خودتون از همین قشر تحصیل کرده هستید و میدونید وقتی الان با مدرک پایین تر میشه سر کار رفت دیگه تحصیلات نمی‌خواد. زمانی که ایشون دکترا گرفتن چند سال پیش بوده که هنوز اینقدر شرایط بد نبوده که به هر چیزی راضی بشن

  3. چندین بار در فراخوان شرکت کردم علارغم روزمه خوب هر دفعه بدلایل نامعلوم رد شدم.
    چرا نظارت وجود ندارد. انتخاب ها بر چه اساس است؟

  4. خبر خوبی برای آقازاده هاست مبارکشون باشه، برای افراد عادی تاثیری ندارد کلا فرایند جذب بر مبنای رابطه هستش
    انیشتین هم باشی با خاک یکسانت می کنند

  5. سلام.
    ۳ ماهه پرونده من در مرکز جذب مرحله استعلام و تحقیق مونده!!!؟؟
    چرا اینقدر زمان رو بی جهت طولانی میکنید….. مگر نه اینکه قرار بود وزارت علوم ۳ ماهه جواب دانشگاهها رو بده و ابلاغ رای بزنه!؟!؟

    • منطقیه برادر. کل فرایند جذب از زمانیکه به مصاحبه دعوت می شوید (توجه کنید به مصاحبه نه کارهای اولیه) تا لحظه صدور حکم بین ۱۲ تا ۱۵ ماه زمان میبره. البته که منطقی نیست ولی خب اینجا ایرانه.

      • معمولا صدور حکم اداری و استخدامی چقدر زمان می برد؟

        • کد استخدامی باید صادر بشه. این یه مقدار زمان میبره. یعنی بعد از اینکه وزارت علوم (هیات مرکزی جذب) تایید نهایی را به دانشگاه اعلام کرد، یعنی شما هیات علمی دانشگاه شدید ولی خب ردیف استخدامی را باید سازمان امور استخدامی صادر کنند تا حکم شما بخوره و بتونی حقوق دریافت کنی. برای بنده ۲۷اسفند ۱۴۰۰ تایید هیات جذب بود. حکمم ۳۱ شهریور صادر شد.

      • ممنونم از پاسخ شما.
        من فراخوان ابان ۱۴۰۱ هستم. خرداد ۱۴۰۲ مصاحبه هام تموم شد. مهرماه دانشگاه پرونده رو فرستادن برای وزارت علوم جهت ابلاغ رای نهایی.
        ردیفم استخدامیم از نخبگان طرح شهریاری آماده هست. فقط منتظر این ابلاغ رای هستیم که ۳ ماهه طول کشیده. ان شا الله سریعتر بیاد.

        • سلام برای طرح شهریاری چه رزومه ای داشتید؟

          • سلام.
            در هر بخش از رزومه از مقالات، طرح پژوهشی، کتاب، تدریس دانشگاهی، اختراع، جوایز بنیاد نخبگان و… امتیازات خوبی را به لطف خدا کسب کردم. . رتبه الف در سه مقطع در دانشگاه سراسری و دو مرتبه پسا دکتری خارج از کشور هم بی تاثیر نبود.
            سلامت باشید

        • معمولا هر ماه وزارت علوم (هیات مرکزی جذب) جلسه دارند. میشه خودت هم پیگیری کنی از وزارت. بنده فراموش کردم شماره تماس کسی که جلسات جذب را برنامه ریزی میکرد. ولی بنظرم کار شما قبل از پایان سال حتما نهایی میشه. نگران نباشید. پروسه ابلاغ توسط هیات جذب نهایت ۳ ماه طول بکشه. البته وزارت بعدش به دانشگاه اعلام میکنه. با کارشناس جذب دانشگاه هم در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *