خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » نقل و انتقال برخی از اعضای هیات علمی پیام نور به سایر دانشگاه‌ ها
دانشگاه پیام نور

نقل و انتقال برخی از اعضای هیات علمی پیام نور به سایر دانشگاه‌ ها

رییس دانشگاه پیام نور از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های فرهنگیان، فنی و حرفه ای، سازمان تحقیقات جهاد کشاوری و پژوهشگاه ملی استاندارد برای انتقال اعضای علمی این دانشگاه خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ابراهیم تقی زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره انعقاد تفاهم نامه و قرارداد دانشگاه پیام نور با برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای انتقال اعضای هیات علمی گفت: دربرخی از رشته های دانشگاهی نسبت گروه علمی و تعداد دانشجو، طوری است که تعداد اعضای هیات علمی نسبت به تعداد دانشجویان بیشتر است بنابراین در این دست از رشته ها، وقتی عضو هیات علمی درخواست انتقال خود به دانشگاه دیگر را دارد در هیات اجرایی جذب، فرایند آن انجام شده و موافقت می شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته دانشگاه پیام نور براساس تعداد دانشجویان دانشگاه که حدود یک میلیون ۱۰۰ هزار نفر بودند، عضو هیات علمی جذب کرده بود، ولی درحال حاضربا توجه به مشکل کاهش تعداد دانشجو که تمام دانشگاه ها با آن مواجه هستند تعداد اعضای هیات علمی در برخی از گروه های علمی نسبت به دانشجو بیشتر است بنابراین با درخواست آنها برای انتقال موافقت شده است.

رییس دانشگاه پیام نورافزود: البته باید یادآورشوم در برخی رشته ها مانند حقوق، روانشناسی، مشاوره، مدیریت، حسابداری و برخی از رشته های مهندسی ها تعداد اعضای هیات علمی نسبت به دانشجو کم است و نیازمند جذب عضو هیات علمی دراین رشته ها هستیم در برخی از این رشته ها برای هر ۲۵۰ دانشجو یک عضو هیات علمی داریم، دربرخی از رشته ها هم برای ۱۵ دانشجو یا ۲۰ دانشجو یک عضو هیات علمی داریم، بنابراین با دانشگاه فرهنگیان رایزنی داشته ایم، اعضای هیات علمی مورد نیاز آنها را از رشته های دانشگاه که عضو هیات علمی آن بالاست به دانشگاه مذکور منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه این رشته ها بیشتر رشته های علوم انسانی هستند افزود: علاوه بر دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان تحقیات جهاد کشاوری و پژوهشگاه ملی استاندارد نیز رایزنی کرده ایم تا اعضای هیات علمی مورد نیاز آنها را در برخی رشته ها که امکان آن وجود دارد تامین کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور افزود: درحال حاضر حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه دراین فرایند قرار گرفته اند بنابراین با این کار اعضای هیات علمی دانشگاه از نظر دریافت حقوقی دچار مشکل نمی شوند همان پایه حقوق را دریافت می کنند و مشکلی از نظر مراتب علمی به وجود نمی آید.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

۵ دیدگاه

  1. واقعا اکثر اساتید پیام نور بارعلمی ندارن و اگه داشتن کیفیت علمی دانشگاه پایین نبود اکثرا با کپی برداراری از مقالات پول خرج کردن برای چاپ کتاب و مقالات کپی شدشون برای خودشون رزومه سازی میکنن… و حالا اینها باید منتقل بشن به دانشگاه مهمی مثل فرهنگیان که باید نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاههای سطح بالای دولتی با تجربه آموزشی و پژوهشی مناسب در اون جا داشته باشن و اینها هم سطح بشن ؟؟ دکتر معلمانی که به زور و ضرب مدرک دکتری شبانه و آزاد میگیرن و هیج بار علمی ندارن هم سرازیر شدن به دانشگاه فرهنگیان متاسفانه

  2. سلام .
    اینطور نیست، اتفاقا امنیت شغلی در دانشگاه پیامنور بهترینه، بعضی رشته ها مثل علوم سیاسی وعلوم اجتماعی وفیزیک و…..تعداد اعضای علمی بیشتر از دانشجویان هست، اتفاقا رییس دانشگاه پیامنور شخصا پشت سر اون اعضای علمی که دانشجو ندارند ، ایستاده اند و در بهترین دانشگاه های دولتی جاشون میدن.

  3. این پیامنور یه سری اعضایی علمی داره که مدارکشون را معلوم نیست از کجا گرفتند بدارلینکه مسئولین هم بهشون میدند بعد یه سری از اعضای علمی که مدارکشون را از دانشگاههای خوب گرفتند را دارند به بهونه های مسخره ای اخراج یا اناقال میدند

  4. منظور اینه استخدام در دانشگاههای آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی در کشور کاملا اشتباه هست. هیچ امنیت شغلی ای وجود نداره. خیلی ها را اخراج و بازنشسته میکنند یا تبدیل میشند به معلم، یعنی در اموزش و پرورش باید کار کنند. فقط دانشگاه دولتی که آنهم دیگه نیرویی جذب نخواهد شد. جذب هم بخوان کنند از همین اساتید پیام نور و…. به ناچار میگیرند. پس دوستان در مورد آینده شغلیتون بیشتر فکر کنید.

    • خلاصه مطلب اینکه اصلا درس نخونید و به جز رشته های پزشکی و پیراپزشکی و یا مهارتی شغلی چیزی نظیر مکانیکی خیاطی و بنگاه داری که برای زندگیتون بهتر از مدرک دکتری گرفتنه وقت ارزشمند خودتون و خانواده تون رو تلف نکنید و اصلا طرف دانشگاههای وزارت علومی برای رشته های بیخودی نرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *