خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » پرداخت حق‌التدریس اساتید در عمده دانشگاه‌ها

پرداخت حق‌التدریس اساتید در عمده دانشگاه‌ها

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره پرداخت حق‌التدریس اساتید دانشگاه ها گفت: در عمده دانشگاه ها حق التدریس ها پرداخت شده و به روز است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

علی خطیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره پرداخت حق التدریس اساتید گفت: در عمده دانشگاه ها حق التدریس ها پرداخت شده و به روز است در یک سری از دانشگاه ها هنوز پرداخت نشده که امیدواریم آنها کامل کنند.

وی درباره پرداخت پاداش پایان خدمت همه بازنشستگان آموزش عالی نیز گفت: در تلاش هستیم پرداخت کنیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم همچنین گفت: با پیگیری‌ها و توافقات انجام شده با سازمان برنامه و بودجه کشور، مقرر است علاوه بر تسویه پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش عالی سال ۱۴۰۱، نسبت به تسویه پاداش بازنشستگان سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نیز اقدام لازم انجام شود.

وی عنوان کرده بود: پیرو درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور، این معاونت نسبت به جمع‌آوری اطلاعات از همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اقدام کرده است و بر اساس آن گزارش پرونده بیش از ۱۶۶۰ بازنشسته تکمیل شده که برای تسویه آن به اعتباری حدود ۵۹۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

خطیبی یادآورشده بود: با توجه به گزارشات دریافت شده از سامانه پاداش پایان خدمت و تجارب سال‌های گذشته، حدود ۷۰۰ پرونده دیگر نیز در ادامه، تکمیل مدارک خواهند کرد که برای تسویه آن نیز اعتباری بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد ریال لازم است.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

۸ دیدگاه

  1. سلام
    اولا وزارت علوم سورخ دعا را گم کرده است. آخه مگه حق التدریس چقدر هست که واریز و عدم واریز آن مهم باشد، اغلب اساتید حق التدریسی به خاطر سابقه و رزومه درس می دهند و عده ای هم خالصا لوجه الله. واقعا این مقدار حق الزحمه پول بنزین یا اسنپ هم نمیشه و توهین به جایگاه کسانی است که عمرشان را به تحصیل علم پرداختند.
    ثانیا همین حق الزحمه اندک هم توسط دانشگاه ها پرداخت نمی شود، اخه مگر چقدر بودجه میخواد …. هزینه اساتید حق التدریسی کمتر از هزینه ماژیک کلاس ها میشه … اما متاسفانه بحث بودجه نیست بحث این است که جایگاه و شان اساتید و اهل علم رعایت نمی شود.

  2. با هزار تا بدبختی مدرک دکتری گرفتیم اول دانشگاه آزاد سواستفاده کرد پنج ترم هست تدریس کردیم یک ریال بهمون ندادن.واقعا مایه تاسف هست.ما مدرک دکتری رایگان نگرفتیم رایگان دانشگاه آزاد تدریس کنیم .حداقل برای استاد حق التدریس ارزش قائل نیستن حداقل شهریه از یک دانشجو می گیرند یک ترم به استاد بدن. معلم نهضتی ها یک سال تدریس می کنند تو آموزش و پرورش استخدام می شوند ما هفت سال تدریس کردیم نه تنها هیچ امتیازی نداشتیم حداقل بدهکاری چند ترم قبل هم ندادن

  3. حق التدریس دانشگاه شهید رجایی

    سلام از سال ۱۴۰۰ چهارده واحد داشتم تو دانشگاه شهید رجایی هنوز یک ریال هم پرداخت نکردند و جالب اینه هر وقت پیگیری میکنم خیلی راحت میگن پول نداریم خب وقتی بودجه ندارین اصلا استاد مدعو نگیرید فقط بیگاری و بردگیه….

  4. سلام
    دانشگاه ادیان و مذاهب و موسسه وابسته به آنها یعنی هنر و اندیشه اسلامی هنوز به اساتید حق التدریسی بدهکار هستند و معلوم نیست کی میخوان پول زحمتی که کشیده شده را پرداخت کنند.
    توی این دانشگاه کلاسها خیلی شلوغه و کلی هم از دانشجو پول میگیرن، اما پول استادارو نمیدن.
    اصلا آدم نمیدونه چطوری دانشگاهی که هیئت علمی نداره، و تقریبا همه استاداشون حق التدریسی هستند، این همه مجوز رشته ارشد و دکتری از وزارت علوم گرفته!

  5. بدبختتر از حق التدریس خودشون هستن. پول یه ترم تدریسو یه سال بعد میدن اونم با منت. با وزیر علوم و بقیه حرفی ندارم چون اصلا نظر دادن براشون فایده ای نداره. ولی دوستانی که این کامنت رو میخونن کمی به عاقبت بقیه بچه های حق التدریس توجه کنن و اونا این راهو نرن. چون فقط سن و سالتون میره بالا و تا ابد باید مفت کار کنید. دانشگاهم وقتی میبینه واحدا با این حقوق ناچیز گذرونده میشه چرا باید بیاد هیئت علمی بگیره و حقوق اضافه تر بده. گول این حرفا رو نخورید که سابقه تدریس برای جذب خوبه. هیئت علمیا در اکثر موارد قبل از فراخوان مشخص هستن. پس ب جای حق التدریسی کار کردن یه فکر جدی برای آیندتون کنین و این سالهای با ارزش زندگیتونو تلف نکنید. یا حق.

    • دقیقا همینطوره
      حیف عمرمون که بابت حق التدریس گذشت.
      جالبه که بعد از دو سال که میخوان پول بدن اول مالیاتش رو برمیدارن. کسی که تنها درآمدش حق التدریس هست تقسیم کنید در طول ترم ماهی یک میلیون نمیشه. چرا باید مالیات بده آخه. زودتر اعلام میکردید ما میمردیم راحت می‌شدید

  6. دکتر بیکار به لطف دانشگاه آزاد

    سلام ؛ دانشگاه آزاد که لطف کرد همه اساتید حق التدریس که مدرک دکتری داشتند اخراج کرد بجایشان از دانشجویان دکتری بعنوان دستیار آموزشی استفاده می کند و قرار نیست ریالی پرداخت نمایند حداقل دستمزد سه سال اخیر حق التدریس های بدبخت رو پرداخت کند!!

  7. با سلام
    برای هجده ساعت تدریس هفتگی در دانشگاه که از ساعت موظفی هر هیات علمی نیز بیشتر است برای کل ترم هفت میلیون واریز کرده اند. واقعا دست مریزاد.
    و بهانه هر وزیری می‌رود و می‌آید این است که اساتید حق التدریس می‌آیند و می‌روند و به آنها نیاز همیشگی نیست ده سال است هر ترم بالای ۱۶ ساعت تدریس دارم. مقاله و نمرات ارزشیابی و سمینار و….. به کفایت دارم. لااقل زحمتی به خودتان دهید آمار اساتید حق التدریسی که بیش از اعضای هیات علمی به آنها نیاز دارید و مثل برده با آنها رفتار میکنید را درآورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *