خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » آغاز طرح تمدید ۸ هزار مجوز تدریس استادان معارف دانشگاه‌های کشور

آغاز طرح تمدید ۸ هزار مجوز تدریس استادان معارف دانشگاه‌های کشور

مدیر امور استادان معارف اسلامی از آغاز طرح تمدید قریب به ۸ هزار مجوز تدریس استادان معارف اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه‌ها خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام محمدجواد نوروزی گفت: با توجه به اتمام مهلت تمدید مجوز تدریس بخش زیادی از استادان معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور در شهریور ماه امسال، طرح تمدید مجوز تدریس استادان معارف اسلامی دانشگاههای کشور با سازوکار جدید توسط مدیریت امور استادان و با همکاری کمیته‌های معارف استانی نهاد از هفته گذشته آغاز شد.

وی در این خصوص افزود: هدف اصلی این طرح شناسایی استادان دارای رویکرد تربیتی و شاگردپروری و تأثیرگذاری است که پیش بینی می‌شود در این فرایند قریب به ۸ هزار مجوز تدریس در سامانه سجا وارد روال تمدید شوند.

مدیر امور استادان با تاکید بر افزایش نقش دفاتر و گروه‌های معارف در قالب کمیته معارف استان‌ها در این طرح اظهار داشت: تمدید مجوز تدریس استادان – ویژه مجوزهای سه‌ساله و پنج‌ساله – طی یک فرایند سه مرحلهای انجام خواهد شد. در این روال که از تاریخ ۲۰ آبان امسال آغاز شده است، استادانی که اعتبار مجوزهای آنان تا پایان آذرماه امسال به اتمام رسیده یا منقضی خواهد شد، به سامانه سجا به نشانی saja.nahad.ir مراجعه و در کارتابل روال تمدید مجوز، درخواست تمدید خود را ثبت کنند. این درخواست‌ها همزمان در کمیته‌های معارف استان‌ها و سپس در مدیریت امور استادان نهاد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

نوروزی در پایان ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند زمینه آشنایی هرچه بیشتر ستاد و دانشگاه‌ها با استادان نخبه و انقلابی را فراهم آورد و ضمن ایجاد انسجام در تدریس دروس معارف در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به ارتقای جایگاه راهبردی این دروس کمک کند.

وی همچنین یادآور شد: اعضای محترم هیات علمی گروه‌های معارف دانشگاه‌ها که حکم عضویت خود را از نهاد اخذ کرده اند، مشروط به اخذ حداقل یک گرایش، در این طرح نیاز به تمدید مجوز نخواهند داشت و مستندات آنان مطابق با ضوابط جاری استخدامی اعضای هیات علمی گروه معارف، برای تدریس این دروس دارای اعتبار است.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *