خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » قانونی نبودن ارجاع پرونده‌های جذب هیات علمی به گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها

قانونی نبودن ارجاع پرونده‌های جذب هیات علمی به گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها

طبق مصوبات هیات عالی جذب، ارجاع پرونده‌های جذب هیئت علمی به گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها تخلف محسوب می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق مصوبات هیئت عالی جذب ارجاع پرونده‌های جذب هیئت علمی به گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها وجاهت قانونی ندارد و تخلف محسوب می‌شود. در واقع بررسی علمی پرونده‌ها و مصاحبه علمی باید صرفا توسط کارگروه‌های بررسی توانایی‌های علمی صورت بگیرد.

همچنین رسیدگی به شکایات مربوط به مراحل غربالگری و تعیین سه رغیب برتر جذب اعضای هیئت علمی بر عهده هیئت‌های اجرایی می‌باشد و در مرحله تصمیم گیری هیئت اجرایی برای هر رشته تحصیلی شکایات احتمالی تمامی افراد حذف شده از فرآیند جذب آن رشته غیر از سه رغیب برتر می‌بایست قبلا رسیدگی و تعیین تکلیف شده باشد.

طبق تاکید هیئت عالی جذب، تحقق هر چه بیشتر جدول زمانبندی جذب و تعیین تکلیف سریع متقاضیان نیازمند برنامه ریزی دقیق، جدی، تشکیل مستمر و فشرده جلسات کارگروه‌های صلاحیت عمومی و علمی برای جلسات تصمیم گیری هیئت اجرایی می‌باشد.

طبق تاکید وزارت علوم بر اساس ابلاغیه‌های قبلی که در آن‌ها پرونده‌های مربوط به فراخوان‌های سال ۹۸ و ماقبل آن مختومه تلقی شده‌اند آخرین مهلت برای پذیرش پرونده‌های مربوط به فراخوان‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و اردیبهشت ۱۴۰۱ جهت بررسی در هیئت مرکزی جذب به ترتیب در تاریخ‌های ۳۰ مهر، ۳۱ آذر و ۳۰ بهمن ماه جاری انجام خواهد شد و در صورت عدم بارگزاری تمامی مدارک هر پرونده از این فراخوان‌ها بالأخص صورت جلسه هیئت اجرایی آن در سامانه “مهر رضوی” تا تاریخ‌های مذکور بررسی‌های آن در هیئت مرکزی ناممکن بوده و مسئولیت پاسخگویی به متقاضیان متضرر به عهده دبیرخانه‌های جذب خواهد بود.

همچنین جلسات هیئت مرکزی و کمیته منتخب آن به صورت هفتگی و پرونده‌های بدون نقص و دارای حراست را نیز بین یک تا سه ماه بررسی می‌کنند.

طبق تصمیم وزارت علوم رقابت حداقل سه نفر در هر دو بُعد علمی و عمومی برای یک رشته لازم است. در فراخوان سال ۹۹، ۳۰ سهمیه اختصاص داده شده که ۱۴ پرونده آن به مرکز جذب ارسال شده است. یک پرونده در انتظار غربالگری، پنج پرونده در انتظار بارگذاری صورتجلسه علمی، ۲۹ پرونده در انتظار بارگذاری صورتجلسه عمومی و یک پرونده نیز دارای نقص و برگشت شده از مرکز جذب وجود دارد.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه تعیین ترکیب هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

ابلاغ ماده واحده تعیین ترکیب هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه تعیین ترکیب اعضای هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه …

۷ دیدگاه

  1. دقیقا یعنی اگر هر کس را دلمان خواست جذب می کنیم بقیه کشک
    در ابنده بسیار نزدبک مردم شاهد خواهند بود در دانشگاه چه به فرزندانشان یاد می دهند

  2. در برخی رشته ها پیدا کردن ۳ نفر که تخصص و صلاحیت علمی لازم را داشته باشند به خصوص برای دانشکاههای شهرستانها در یک فراخوان امکان پذیر نیست و مشکل ایجاد میکند.

  3. پارتی بازی و رد صلاحیت شایستگان. با یه نگاه اجمالی به رزومه افرادی که جذب میشوند، بارز هست که چقدر این سیستم، بازی گونه هست و هیچ نظارتی هم روش نیست. حالا چه پرونده بره گروه چه زیر نظر هییت اجرایی جذب دانشگاه باشه. مگه در هییت اجرایی جذب دانشگاه پارتی بازی صورت نمیگیره؟ از بالا تا پایین همه ش بر محور پارتی بازی و جذب افراد از پیش تعیین شده. بقیه هم شرکت کنندگان هم بازیچه میشن.

  4. با سلام. لطفا اول تحقیق کنید بعد اطلاعات به مخاطب بدهید. بدیهی است که کارگروه توانایی علمی همان اساتید گروه آموزشی هستند که فرد قصد جذب در ان گروه را دارد. مسلما امکان ندارد که یک کارگروه کل افراد را مصاحبه کن.!!!!!

  5. تماما پارتی بازی و یه مشت بیسواد رو جذب میکنن تمام حرفهاشون دروغه

  6. دانشگاه های اقماری زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز مثل دانشکده علوم پزشکی بهبهان و شوشتر یا آبادان همش پارتی بازی و بدون هیچ کارگروهی دارن جذب میکنن …

    • با درود و عرض ادب
      علوم پزشکی آبادان و علوم پزشکی بهبهان زیر نظر علوم پزشکی اهواز نمی باشند و مستقیما زیر نظر وزارت بهداشت هستند .
      بدرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *