خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » پیش‌بینی اعلام فراخوان برای جذب ۳۰۰۰ عضو جدید هیأت علمی وزارت بهداشت

پیش‌بینی اعلام فراخوان برای جذب ۳۰۰۰ عضو جدید هیأت علمی وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با توجه به پیگیری مستمر وزیر بهداشت، معاونت آموزشی وزارت بهداشت و ریاست‌جمهوری در زمینه فراخوان‌های آتی، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰۰ فراخوان جدید در دستور کار قرار گیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد در جلسه هیات‌اجرایی جذب دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه اعضای هیات‌علمی به عنوان ارکان اصلی دانشگاه هستند، اظهار کرد: تحصیل رضایت آنان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، با توجه به پیگیری مستمر وزیر بهداشت و معاونت آموزشی وزارت بهداشت و ریاست جمهوری در زمینه فراخوان‌های آتی، پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰۰ فراخوان جدید در دستور کار قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر مشارکت گروه‌های مختلف دانشگاه در انتخاب اساتید برجسته تاکید کرد و توجه ویژه به صلاحیت‌های علمی، اخلاقی و حرفه‌ای در مورد انتخاب اساتید دانشگاه و دقت نظر در مؤلفه‌های مزبور را ضروری برشمرد.

بروزرسانی برنامه‌های مصاحبه اعضای هیات‌علمی در فراخوان‌ها با توجه به کیفی‌سازی مؤلفه‌های موجود در کاربرگ نمره‌دهی به اساتید شرکت‌کننده، توجه به نقاط ضعف آیین‌نامه‌های فعلی، ارتقاء اعضای هیات‌علمی دانشگاه و بازنگری آنها و اصلاح کاستی‌های موجود از جمله موارد مطرح شده توسط دکتر باقری‌فرد در این نشست بود.

وی در بررسی پرونده‌های اعضای هیات علمی برای ارتقا به استادی و دانشیاری خواستار توجه کارگروه ارتقا به برخی موارد شد که از جمله می‌توان به توجه به ایمپکت و یا تاثیر آن فرد در مسائل آموزشی، مسائل پژوهشی، حل مشکلات دانشگاه، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و اثربخشی مسئله محور اعضای هیات‌علمی اشاره کرد.

۳۸۰ عضو اعضای هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی اعضای تعهداتی هستند

دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه و رئیس هیات‌اجرایی جذب دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی در این نشست به ارایه گزارشی آماری درخصوص اقدامات انجام شده در این خصوص پرداخت.

براساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تاکنون سه جلسه هیات‌جذب برگزار شده و ۱۰۲ نفر از افراد دارای صلاحیت طرح و مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین ۱۶۹ نفر نیز در جلسات پیشین کارگروه بررسی صلاحیت علمی مورد مصاحبه و بررسی قرار گرفته بودند.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰ جلسه با حضور تمام اعضای هیات‌اجرایی جذب دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی برگزارشد و در این جلسات ۳۷۲ نفر بررسی شدند. همچنین ۳۴۵ نفر نیز در جلسات مستمر و پیوسته مربوط به صلاحیت‌های عمومی در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفتند.

دکتر زالی با بیان اینکه بیشترین میزان بررسی انجام شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به پرونده‌های انجام تعهدات قانونی است، توضیح داد: قرارداد تبصره ۷ ماده ۱۴ و ارتقای استادی و دانشیاری بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: پرونده‌های متقاضیان بررسی شده در سال ۱۴۰۱ نیز عمدتا مربوط به انجام تعهدات قانونی، ارتقاء دانشیاری و تبدیل رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، ارتقاء استادی و قرارداد تبصره ۷ ماده ۱۴ بوده است.

وی همچنین با اشاره به گزارشی از فراخوان نوزدهم دانشگاه گفت: در این فراخوان ۲۷۶ نفر در ۳۲ رشته شرکت کردند که در اردیبهشت ماه ارزیابی با حضور هیات‌ژوری و اساتید دانشگاه برگزار شد و ۴۹ نفر از غایبین نیز در تیرماه ارزیابی شدند.

دکتر زالیبا توجه به نیاز گسترده برنامه‌های گروه‌های بالینی و علوم‌پایه در دانشکده‌ها و دانشگاه و نیاز مبرم برای تامین هیات‌علمی، خواستار در نظر گرفتن سهمیه مناسب برای دانشگاه در فراخوان آتی شد.

وی از آماده بودن نقشه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه با استناد به نظرات کارشناسی گروه‌های مربوطه برای پنج سال آینده خبر داد و گفت: این نقشه راه براساس نظرسنجی گروه‌های مربوطه با همکاری برنامه راهبردی معاونت آموزشی و با اعمال نظر به برنامه آمایشی سرزمینی تهیه و بروز رسانی شده است.

دکتر زالی راه اندازی و استقرار ‌مرکز امور هیات‌علمی در دانشگاه را به عنوان تجربه موفقی نام برد که با تجمیع فرایندهای مربوط به اعضای هیات‌ علمی گام موثری در راستای توسعه برنامه‌های راهبردی و اجرایی و خدمت‌رسانی به اعضای هیات‌علمی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از مجموع ۱۵۰۰ عضو هیات‌علمی دانشگاه نزدیک ۳۸۰ نفر آنان در زمره اعضای تعهداتی هستند، اظهار کرد: با توجه به ضرورت تبدیل وضعیت استخدامی آنان خواستار تسهیل‌سازی فرایند جذب این افراد توسط وزارت بهداشت هستم.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *