خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » تعیین تکلیف مجوز جذب ۳۰۰۰ عضو هیات‌ علمی وزارت بهداشت تا پایان تیر ماه

تعیین تکلیف مجوز جذب ۳۰۰۰ عضو هیات‌ علمی وزارت بهداشت تا پایان تیر ماه

رئیس مرکز امور هیات‌ علمی وزارت بهداشت درباره تعیین تکلیف اخذ مجوز ۳۰۰۰ عضو هیات علمی از طریق بیستمین فراخوان جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر کارها به خوبی پیش‌ برود، وضعیت این فراخوان تا پایان تیر ماه مشخص می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فراخوان جذب  ۳۰۰۰ نیروی هیات علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال رایزنی جدی و مصرانه با سازمان امور اداری و استخدامی هستیم تا بتوانیم مجوز فراخوان جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را کسب کنیم. مذاکرات ما با مسئولان سازمان امور استخدامی در جریان است و جلساتی در این زمینه برگزار شده است.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت درباره زمان احتمالی صدور مجوز جذب اعضای هیات علمی در فراخوان بیستم گفت: اگر کارها به خوبی پیش برود، وضعیت جذب اعضای هیات علمی تا پایان ماه جاری تعیین تکلیف می‌شود.این در حالی است که بسیاری از امور از حیطه اختیارات ما خارج است و برای جذب اعضای هیات علمی به همکاری بیشتر سازمان اداری و استخدامی نیاز داریم.

دکتر چنگیزی آشتیانی درباره سهم نخبگان در فراخوان بیستم جذب هیات علمی گفت: مصوبه‌ای در ارتباط با جذب نخبگان به عنوان عضو هیات علمی وجود دارد و وزاتخانه‌های «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «علوم، تحقیقات و فناوری» موظف هستند تا ۲۰ درصد از فراخوان‌های جذب را به نخبگان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: فرایند جذب نخبگان تابع شرایط و ضوابطی است  داوطلبانی که دارای شرایط نخبگی هستند باید در بنیاد ملی نخبگان ثبت نام کنند. اگر شرایط نخبگی این افراد احراز شود و از سوی بنیاد ملی نخبگان به مرکز امور هیات علمی معرفی شوند، می‌توانند از شرایط نخبگی استفاده کنند.

دکتر چنگیزی آشتیانی درباره نتیجه فراخوان نوزدهم جذب هیات علمی توضیح داد: مراحل فراخوان نوزدهم در حال انجام است. در حال حاضر، کارگروه‌هایی در دانشگاه‌ها مشغول بررسی صلاحیت علمی و عمومی افراد هستند و نتیجه تعیین صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی مطرح شده و برای جذب به هیات‌ مرکزی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه فرایند جذب تعدادی از داوطلبان در فراخوان نوزدهم به سرانجام رسیده است، خاطرنشان کرد: فرایند جذب، یک روند مستمر است؛ زیرا امور اجرایی به تدریج توسط دانشگاه‌های علوم‌پزشکی انجام می‌شود و برای تایید نهایی به هیات مرکزی ارسال می‌شود.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت درباره اقدامات انجام شده در جهت بهبود وضعیت حقوقی و معیشتی اعضای هیات علمی گفت: در این راستا، اقداماتی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در خصوص حقوق اعضای هیات علمی مورد پیگیری‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و نیازها از سوی مرکز احصا شد.

وی ادامه داد: همچنین اقداماتی درباره دریافتی اعضای هیات علمی، مالیت‌ها، کارانه اعضای هیات علمی در کنار طرح تسهیلات لایحه بودجه ۱۴۰۲ انجام شده است. اگرچه این موارد ایده‌آل نیستند اما حمایت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *