خانه » اخبار دوره دکتری » سه شرط اعزام دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور

سه شرط اعزام دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان آخرین وضعیت فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت دانشجویان دکتری در داخل و خارج کشور را توضیح داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

هاشم داداش پور در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل و خارج ویژه دانشجویان دکتری گفت: در اعزام دانشجو به صورت کوتاه مدت محدودیتی نداریم.

وی ادامه داد: هر سال حدود ۱۲ هزار دانشجوی دکتری در کشور اضافه می‌شود، متوسط جمعیت دانشجویی ما حدود ۱۷۰ هزار دانشجوی دوره دکتری است و فرصت کوتاه مدت پنجره فرصتی برای دانشجو است تا یاد بگیرد در مجامع بین المللی چگونه حضور پیدا کند و از ظرفیت‌های آنها به نفع کشور استفاده کند، اما منابع ما برای این کار محدود است.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: قبلاً به صورت سهمیه‌ای این اتفاق رخ می‌داد به این صورت که به تناسب جمعیت دانشجویان دکتری به دانشگاه‌ها سهمیه اختصاص داده می‌شد، اما اکنون دانشجو اگر سه ویژگی ارائه دهد، اجازه می‌دهیم برود و محدودیت هم ایجاد نمی‌کنیم؛ یک، دانشجو بتواند در دانشگاه‌های برتر دنیا (دانشگاه‌های نوع الف) حضور پیدا کند یا چنانچه در دانشگاه ب حضور پیدا می‌کند استادی که در آن حوزه است استاد برجسته ای باشد و سوم اینکه رفتن دانشجو در آن حوزه تحقیقات برای کشور آورده داشته باشد.

داداش پور افزود: همچنین برای مثال اگر دانشجو نتواند از آزمایشگاه داخل کشور استفاده کند یا به قصد رسیدن به یک مرز دانشی بخواهد در فرصت مطالعاتی حضور پیدا کند مانعی برای آن دانشجو ایجاد نمی‌کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: همچنین کمیته داوری تعریف کرده ایم تا بتواند این سه مورد، الف بودن دانشگاه یا برتر بودن استاد مربوطه یا نیاز کشور در آن حوزه تحقیقاتی را احصاء کنند.

وی افزود: کار دیگری که تلاش می‌کنیم در کشور رواج دهیم اما فعلاً خیلی استقبال صورت نمی‌گیرد فرصت مطالعاتی بین دانشگاهی است؛ مثلاً اگر دانشجویی در دانشگاه ایلام تحصیل می‌کند و تمایل دارد از ظرفیت دانشگاه صنعتی شریف استفاده کند بتواند استفاده کند.

وی افزود: در اینجا منابع مالی لازم را برای خود دانشجو و دانشگاه و حوزه آزمایشگاهی در نظر گرفته ایم و سعی می‌کنیم فرصت‌های مطالعاتی بین دانشگاهی را در کشور رواج دهیم. فرصت مطالعاتی بین دانشگاهی از قبل وجود داشته و ما تلاش کردیم آن را افزایش دهیم، متأسفانه زیاد استقبال نشده است ولی فرصت‌های بی نظیری در این ارتباطات بین دانشگاهی وجود دارد که اگر مورد توجه اساتید و دانشگاه‌های کشور قرار گیرد می‌تواند فرصت‌های بی نظیری به خصوص برای دانشگاه‌های در حال توسعه و محروم ایجاد کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: چرا که ممکن است یک دانشجو در یک دانشگاه دکتری بخواند ولی از ظرفیت‌های دانشگاهی تهران نتواند استفاده کند این فرصت‌های مطالعاتی داخلی می‌تواند این امکان را برای دانشجو فراهم کند.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *