خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تدوین آیین نامه جدید ارتقای هیات علمی با توجه به ویژگی های خاص علوم انسانی

تدوین آیین نامه جدید ارتقای هیات علمی با توجه به ویژگی های خاص علوم انسانی

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی گفت: در حوزه علوم انسانی تلاش شده تا از مقاله محوری و توجه به عوامل شکلی در تدوین آیین‌نامه جدید ارتقای هیات علمی کاسته شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدجواد هراتی در نشست هم اندیشی مدیران گروه قرآن و حدیث گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نگاه ویژه‌ای به حوزه علوم انسانی دارد و بر همین اساس در اصلاح آیین نامه ارتقاء که در حال انجام است؛ مسئولان مربوطه را به ماهیت متفاوت علوم انسانی با علوم فنی مهندسی و علوم پایه توجه داده اند و به‌زودی آیین نامه ارتقا اساتید با این رویکرد اعلام خواهد شد.

هراتی افزود: در حوزه علوم انسانی توجه به کارآمدی، روزآمدی و بومی سازی از مهم ترین عوامل موثر بر تدوین آیین نامه است و تلاش شده تا از مقاله محوری و توجه به عوامل شکلی کاسته شود و تمرکز بر نوآوری محتوی بیشتر شود.

رئیس مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی کشور با اشاره به ضرورت توجه به مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی افزود: تدوین آیین نامه های کهاد در رشته های علوم انسانی بستر خوبی برای شکل گیری مطالعات و مهارت های میان رشته است و آیین نامه کهاد قرآنی که به دانشگاه ها ابلاغ شده به مطالعات میان رشته ای حوزه قٰرآن و علوم انسانی کمک می کند و در حال تدوین آیین نامه های کهاد برای سایر رشته های علوم انسانی هستیم.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *