خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تسریع زمان جذب اعضای هیات‌ علمی

تسریع زمان جذب اعضای هیات‌ علمی

رئیس مرکز جذب وزارت علوم از تسریع بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی خبر داد و گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که به محض فراخوان جذب، دانشگاه ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم محمد خلج امیرحسینی رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در نشست روسای دانشگاه های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: بسیاری از دانش‌آموختگان متقاضی جذب هستند لذا از طریق فرایند جذب با رویکرد دقت و سرعت تلاش می شود تا بهترین های علمی، فرهنگی و اجتماعی در رقابت عادلانه برگزیده شوند.

وی تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا با کار جهادی، به محض فراخوان جذب، دانشگاه ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند و مصاحبه عمومی و سپس امور هیات اجرایی نیز انجام گیرد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا کارگاه های مختلفی برای جذب افراد شایسته فعال شوند و پس از انجام امور علمی، عمومی و اجرایی، تلاش شود تا پرونده‌های بدون مشکل در بازه ای سه ماهه از طریق مرکز جذب تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: با توجه به علاقه‌مندی بسیاری از دانش‌آموختگان به جذب در دانشگاهها و نیز آثار علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاهها در توسعه کشور، بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی تسریع می‌شود.

خلج امیرحسینی افزود: به منظور تسریع در فرایند جذب اعضای هیات‌ علمی، دانشگاه‌ها با برنامه ریزی فشرده و منظم و بدون نقص، با کارشناسان خبره، تقویت دبیرخانه ها و فعال شدن دبیران جذب امور را پیش ببرند.

وی اظهار داشت: هم اینک با مساعدت دولت سیزدهم فرصتی طلایی ایجاد شده تا افرادی عالی در تراز جمهوری اسلامی جذب هیات‌ علمی دانشگاه ها شوند و در این مسیر در بخش علوم انسانی شاخص، علامه شهید آیت الله مطهری و در رشته های فنی و مهندسی شاخص شهید دکتر چمران است.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: به برکت انقلاب اسلامی و آزادی بیان، استادان دانشگاهها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و اگر استادانی نیز بر خلاف چهارچوب اسلام، انقلاب و مبانی امام (ره) و رهبر انقلاب حرکت کنند، با دشمن همسویی کرده اند.

خلج امیرحسینی با بیان اینکه امام و رهبر انقلاب، ویژگی های اساتید تراز انقلاب را بیان کرده اند، افزود: جذب اساتید برای جمهوری اسلامی اهمیت فراوانی دارد، ما می خواهیم استادان در حوزه های علم، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و سیاست کشور نقش آفرین باشند.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

۲۵ دیدگاه

  1. سلام، من مصاحبه علمی رو رفتم و در سامانه تیک ردی قسمت بررسی صلاحیت علمی و عمومی بود، ولی الان برگشته عقب و وضعیت رو نوشته بررسی اولیه دانشگاه، منظور چیه؟

  2. با سلام، من برای مصاحبه اولیه به دانشگاه مراجعه کردم و هیئتی سه نفره از اعضای هیئت علمی از من مصاحبه علمی گرفتند. حال وضعیت من در سامانه هیئت جذب از وضعیت بررسی مدارک به مرحله صلاحیت علمی و عمومی رفته و این مرحله تیک سبز خورده است. حال مرحله بعدی که باید منتظر آن باشم چیست؟ آیا مصاحبه دیگری باید انجام دهم؟ با سپاس

  3. سوالی داشتم.ممنون میشم جواب بدید. در مرحله سه نفر صلاحیت عمومی اون دو نفر دیگه از همکارام بودن که بعد از گزینش عمومی پروندشون وارد مرحله هیات اجرایی شد..زنگ زدم دانشگاه گفت همچین چیزی نیست…ولی خودشون گفتن که پرونده هاشون رفته و احتمال اینکه من در گزینش عمومی نمره نیاوردم وجود داره..به نظرتون درست میگن؟زنگ بزنم مرکز جذب جواب میدن؟؟

  4. ببخشید یک سوال دیگه هم دارم
    امتیاز ۹۴ در مصاحبه علمی خوب است؟ امید داشته باشم یا خیر؟

  5. سلام دوستان
    ببخشید اطلاع دارید چقدر زمان می برد تا نتیجه جلسه صلاحیت علمی در سامانه مشخص شود؟ من ۲۳ خرداد مصاحبه علمی شدم ولی هنوز خبری از نتیجه در سامانه نیست. دوم اینکه می دانید که بررسی صلاحیت عمومی معمولا چه زمانی برگزار می شود؟ بعد از تایید صلاحیت علمی؟
    پیشاپیش از راهنمایی تون ممنونم

    • سلام هر دانشگاهی با دانشگاه دیگه متفاوت هست. من اسفند ۱۴۰۱ مصاحبه علمی رفتم. دانشکده اسامی زیادی رو به دبیرخونه جذب فرستاد. الان متوجه شدم از بین اسامی ارسالی، یک غربال هم دبیرخونه جذب انجام میده و برخی رو به مصاحبه عمومی دعوت میکنه (شاید برخی دانشگاه ها اینطور نباشه). کلا وزن مصاحبه عمومی و قدرت هیات رییسه دانشگاه در انتخاب بالا رفته و فرآیند ابهام زیادی داره. نهایت این که زیاد استرس نداشته باش و کلا بهش فکر نکن. شد شد نشد نشد

  6. سلام دوستان
    من مصاحبه علمی نفر اول بودم و با نفر دوم ۴۰ امتیاز فاصله داشتم.
    اما برای مصاحبه عمومی خوب نبود و خراب کردم و احتمال نمره کم است و در دو مورد ردیف هایی حق وتو هستن نمره ام مرز است
    پرونده من برای هیات اجرایی می رود یا اینجا رد میشه.
    لطفا راهنمایی کنید.
    یعنی مصاحبه عمومی رد کنند

    • سلام. مصاحبه علمی ۱۷۰ امتیاز و مصاحبه عمومی ۱۴۰ امتیاز داره. معمولا افرادی که صلاحیت عمومی شان تایید میشه اختلاف امتیاز آنها کمتر از ۲۰ است. بنابراین شما در صورتی رد خواهید شد که مصاحبه عمومی شما رو به عنوان رد کامل بزنند. معمولا چنین اتفاقی برای افراد معاند یا در ارتباط با بیگانگان میفته. خلاصه کلام امتیاز عمومی فقط زمانی مهم میشه که امتیاز علمی بسیار نزدیک به هم باشه

      • سلام خیلی ممنون از پاسخگویی تون
        اقا رضا
        امتیاز علمی من ۱۵۰ است و با نفر بعدی ۴۰ امتیاز فاصله است و امتیاز عمومی هم نزدیکه ۱۰۰ است و دو مورد ایتم های عمومی نمره ام نیم نمره کمتر است. ایا مشکلی پیش میاد
        ایا عمومی میتونن رد کنند

    • در هر صورت پرونده هر سه نفر برگزیده علمی در هیات اجرایی بررسی میشه و امتیاز ها را در نهایت با هم جمع میکنند و تصمیم نهایی را میگیرند. اینکه در مصاحبه عمومی روی چند سوال خیلی مسلط نباشید غیر عادی نیست ولی اگر خیلی بد بودید دچار مشکل خواهید شد. چون هیات بررسی صلاحیت عمومی معمولا ترکیب نزدیکی با هیات اجرایی دارد و گاهی حتی هر دو جلسه با هم برگزار می شود.

  7. دوستان سوالی داشتم، من رو در هیات اجرایی رد کردند ولی الان پرونده ام در وزراتخونه برای بررسی صلاحیت عمومی است، بخاطر قانون جدید سه برابر پرونده به وزارتخونه فرستاده شده؟ امیدوار نباشم؟

    • سلام. اگه شفاهی به شما گفتن رد شدین ولی توی سبستم هنوز زده صلاحیت عمومی، متاسفانه رد شدین و بزودی دررسامانه آپدیت میشه. من با وزارتخونه تماس گرفتم. فقط یک نفر اونجا معرفی میشه. سه برابر فقط در دانشگاه بررسی میشه

  8. سلام وقت بخیر. سوالی داشتم. ممنون میشم جواب بدین. کسی که وارد مرحله بررسی علمی و عمومی میشه یعنی قبول نهاییه یا اینکه این مرحله هم چند برابر ظرفیته؟ ممنون از پاسخگوییتون.

    • در مرحله علمی و عمومی در آیین نامه جدید سه برابر ظرفیت هست. یعنی سه برابر بصورت علمی انتخاب میشن میرن برای صلاحیت عمومی و در نهایت با انتخاب هیات اجرایی جذب دانشگاه یک نفر به عنوان گزینه نهایی به مرکز جذب جهت تائید معرفی میشه.

      • ممنون از پاسخگوییتون. در مرحله عمومی آیا امتیاز علمی حذف میشه و فقط صلاحیت مهم میشه یا اینکه امتیازات مرحله علمی و عمومی با هم در نظر گرفته میشن؟ منظورم اینه که برای مثال ممکنه یکی امتیاز علمیش شده ۷۰ و عمومیش شده ۸۰، یکی دیگه امتیاز علمیش بشه ۸۰ و امتیاز عمومیش بشه ۶۰. مجموع ایناست؟ آیا وزنی دارن؟ بازم ممنون

        • تصمبم گیرنده هیئت اجرایی جذب دانشگاه هست که قراره از این فراخوان ببعد امتیاز هر دو بخش را در نظر بگیرد. احتمالا اگر امتیاز علمی نزدیک باشد امتیاز عمومی تاثیرگذار خواهد بود.

  9. به این جمله دقت کنید:
    “تمهیداتی اندیشیده شده تا با کار جهادی، به محض فراخوان جذب، دانشگاه ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند و مصاحبه عمومی و سپس امور هیات اجرایی نیز انجام گیرد.”
    خب مگر غیر از این بوده تابحال؟! این روند همیشه انجام میگیرد. دانشگاهها با غربالگری علمی و مصاحبه عمومی، نام افراد منتخب را به مرکز جذب ارسال میکنند، مرکز جذب ماهها طول میدهد تا این منتخب را تایید کند. و بعد ماهها طول میکشد کد بدهد.

    اقای دکتر خلج. این روند مرکز جذب را تسریع کنید. نگذارید متقاضیان و منتخبان تا این حد در این پروسه طولانی، فرسوده و خسته شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *