خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام فراخوان جذب هیات‌ علمی وزارت علوم ۱۴۰۲ در آینده نزدیک

اعلام فراخوان جذب هیات‌ علمی وزارت علوم ۱۴۰۲ در آینده نزدیک

وزیر علوم با اشاره به انتشار سالانه دو بار فراخوان جذب اعضای هیات‌ علمی گفت: فراخوان اولین دوره جذب اعضای هیات‌ علمی در سال ۱۴۰۲ به‌ زودی‌ اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، بسیاری از دانش‌آموختگان مقطع دکتری رشته‌های مختلف علاقمند به جذب به عنوان استاد دانشگاه هستند. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز با افزایش ظرفیت‌ها، تاسیس رشته‌های جدید همچنین بازنشستگی اعضای هیات‌ علمی قبلی، هر ساله برای تکمیل استادان خود از طریق مرکز جذب اعضای هیات‌ علمی فراخوان جذب را اعلام می‌کنند.

جذب اعضای هیات‌علمی معمولا در سال دو بار (اردیهشت یا خرداد و آذر یا دی) با فراخوان از سوی مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم انجام می‌شود. این فراخوان سال گذشته نیز از اردیبهشت به تیر موکول و یک دوره نیز در دی ماه اعلام شد.

هیأت عالی جذب، مسئول نظارت بر عملکرد هیأت‌های مرکزی جذب و هیات های اجرایی جذب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوده و مرجع رسیدگی به شکایات دریافتی از عملکرد هیات‌های اجرایی در زمینه تخلفات، تندروی، مسامحه‌کاری و اعمال تبعیض در بررسی پرونده‌ها است.

رییس مرکز جذب وزارت علوم پیشتر درباره سهمیه جذب اعضای هیات‌ علمی در دو فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی در سال جاری گفته بود: اگر سهمیه‌های جذب مانند سال قبل باشد، در مجموع طی دو فراخوان ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر امسال جذب خواهند شد.

محمد خلج امیرحسینی اخیرا در گفت‌وگویی درباره زمان ثبت نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم در اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز اعلام کرد: فراخوان اردیبهشت با کمی تاخیر، اعلام خواهد شد.

اعلام فراخوان جذب اعضای هیات علمی به زودی

حالا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایرنا در مورد این تعویق و اعلام زمان فراخوان جذب اعضای هیات علمی گفت: ما سالی دو بار فراخوان را اعلام و اعضای هیات علمی را جذب می‌کنیم.

محمدعلی زلفی‌گل در مورد زمان اعلام فراخوان اول امسال نیز اظهار داشت: فراخوان این دوره به‌زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم وظیفه اعلام فراخوان و اجرای روند جذب اعضای هیات علمی را برعهده دارد. این مرکز همچنین ساماندهی و تسریع انجام امور مرتبط با اعضای هیات علمی (نیاز سنجی، جذب، بکار گیری با انجام فراخوان)، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت آموزش های مورد نیاز توانمند سازی اعضای هیات‌علمی، پایش و ارزشیابی مستمر عملکرد اعضای هیات علمی و انجام امور کارشناسی مرتبط با ترفیع، ارتقای تغییر وضعیت کلیه اعضای هیات علمی و انعقاد قرداد (با اعضای هیات پیمانی)، بررسی سوابق آموزشی‌حرفه ای و ارزشیابی مدارک متقاضیان عضویت هیات علمی، انجام امور اداری متقاضیان گذراندن طرح و تعهدات و سربازی در دانشگاه به عنوان عضو هیات‌علمی، کارشناسی امور حق التدریس اساتید مدعو و سایر مدرسان، دعوت از اساتید مدعو، کارشناسی و انجام امور اجرایی تعیین اساتید نمونه براساس آیین‌نامه‌های مربوطه، کارشناسی و انجام امور بورسیه های داخل و خارج دانشگاه، کارشناسی و انجام سایر مکاتبات اعضای هیات‌علمی با مجاری ذیربط (وزارت متبوع، مدیران دانشگاه و دانشکده ها، هیات اجرایی جذب، هیات ممیزی و غیره)، انجام امور اداری مربوط به ترفیع، تبدیل وضعیت و ارتقای اعضای هیات علمی، انجام امور مربوط به اعضای هیات‌های ممتحنه و ارزشیابی و بوردهای تخصصی علوم پایه و بالینی را انجام می‌دهد.

هیأت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مسئول نظارت بر عملکرد هیأت‌های مرکزی جذب و هیأت‌های اجرایی جذب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوده و مرجع رسیدگی به شکایات دریافتی از عملکرد هیأت‌های اجرایی در زمینه تخلفات، تندروی، مسامحه‌کاری و اعمال تبعیض در بررسی پرونده‌ها است.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

۱۰ دیدگاه

  1. خداوندا.
    ما تازه رسیدگان از راه را باش که به انتظار فرجی در این مسیر تلزه قدم خواهیم گمارد.
    باشد که گشایشی در این گره کور نمایی.

  2. متأسفانه جذب خیلی محدود باعث شده انگیزه تحصیلات عالی در کشور به شدت پایین آمده که قطعاً نتیجه آن جامعه‌ای بی سواد است. الآن دانشگاه ها استخدام کارمند بیشتر از هیئت علمی دارند. فارغ‌التحصیلان دکتری که الگوی سوادآموزی جامعه هستند وضعیت شغلی مناسبی ندارند. بنیاد نخبگان هم با طرح های مسخره در حال سرگرم کردن نخبگان است تا حقوق مسلم آنها مثل شغل مناسب را یک جایزه برای منتخبین تبدیل کند. و قصه پر غصه ادامه دارد.

    • بله درسته هم اینکه دانشگاها استخدام کارمند بیشتر از هیات علمی دارند و هم سختگیری که درباره مدرک هیات علمی دارند درباره مدرک کارمندها لحاظ نمیشود و از هر دانشگاهی مدرک خود را گرفته باشند پذیرفتنیست.

  3. هنوز کد استخدامی برای کسانی که در فراخوان آبان ۱۴۰۰ شرکت کردند و پذیرفته شدند نیومده. وزارت علوم نباید پیگیر این موضوع باشد؟
    دیگه داره تبدیل به طنز میشه واقعاً

    • هنوز کد ما فراخوان ۹۹ها نیومده و بیش از یکسال هست که بعد از ابلاغ رای مرکز جذب، منتظر کد استخدامی هستیم! حتی مشخص نیست این فرایند چطور هست، چه کسی مسئول هست، اصلا میشود به استخدام امید داشت یا به سراغ کار دیگری باید رفت! ۳سال انتظار برای جذب به عنوان استادیار! این یک فاجعه تمام عیار برای دانشگاه های کشور هست و با وجود اینهمه گزینه مهاجرت و… قطعا در آینده هیچ فرد توانمندی سراغ جذب در دانشگاه های کشور نخواهد رفت.

      • هیات علمی یک سراب است، حقوقی هم نمی دهند که در شان باشد. اشتباه بزرگی کردیم سمت علم رفتیم. متاسفانه کارگری کردن بهتر از این راه مه آلود است.

      • سلام وقت بخیر. سوالی داشتم. ممنون میشم جواب بدین. کسی که وارد مرحله بررسی علمی و عمومی میشه یعنی قبول نهاییه یا اینکه این مرحله هم چند برابر ظرفیته؟ ممنون از پاسخگوییتون.

  4. قبول شده همچنان چشم انتظار

    دو سال است که بعد از چندین دور مصاحبه های تخصصی و عمومی همچنان در انتظار تایید مرکز جذب و ابلاغ رای به دانشگاه هستم. فرایندی طولانی و مملو از استرس و اضطراب که بالاخره چه زمانی بعد از این همه تلاش و تکاپو و سالها شرکت در فراخوان های مختلف، بالاخره در دانشگاهی که بالاترین رتبه مصاحبه و امتیازات را اورده ام کارم چه زمانی به سرانجام میرسد. هر روز این دو سال توام با استرس و فشار روحی بوده. بدتر آنکه گفته میشود پس از ابلاغ رای همچنان باید منتظر دریافت کد استخدامی از سازمان بودجه بمانیم (چه مدت؟ مشخص نیست). درحالیکه در هیچ کجای کشور فرایند جذب این همه طولانی و نفسگیر نیست. شاید اقایانی که امروز مسئولیت دارند در این زمینه، خود در سالهای دهه شصت و هفتاد به آسانی از این فرایند عبور کرده اند و برایشان این حد از تنش و فرایند طولانی مدت قابل درک و لمس نیست. آقای دکتر خلج. آقای دکتر زلفی گل، به این فرایند سرعت ببخشید. به عنوان یک استاد، دیگر توانی برای استرس و تنش و اخلال در هر پیچ این خان زجرآور نمانده. کاری کنید. این راه را باز کنید. دعای هزاران استاد و خانواده پشت سرتان خواهد بود. واقعا خسته شدیم

  5. لطفا فراخوان یک سال را به اتمام برسانید و بعد فراخوان جدید را اعلام کنید. اساسا دوبار در سال چه مفهومی دارد؟ وقتی پرونده های انباشته سال قبل وجود دارد. اغلب متقاضیان از این روند جذب که طولانی و بعضا ناعادلانه ناراضی پیش می رود هستند.

  6. هنوز تکلیف فراخوان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ معلوم نشده. هر روز ما منتظر ابلاغ رای و دریافت کد هستیم. بهتر نیست اول تکلیف متقاضیان قبلی و کسانیکه در مصاحبه ها تایید شدن روشن کنید؟ تا کی صبر. خسته شدیم……………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *