خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تاکید وزیر علوم بر برگزاری کلاس‌های منش استادی در دانشگاه‌ها

تاکید وزیر علوم بر برگزاری کلاس‌های منش استادی در دانشگاه‌ها

وزیر علوم اعلام کرد: از معاونت فرهنگی وزارت علوم درخواست کرده ایم کلاس‌های منش استادی برای اساتید تازه استخدام شده جدی گرفته شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدعلی زلفی گل صبح امروز در مراسم گرامیداشت اساتید نمونه کشوری که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با تبریک روز معلم گفت: اساتید نمونه‌ای که انتخاب شدند گل سرسبد اساتید کشور هستند. اساتید نمونه نماد دانایی جامعه علمی کشور ما هستند.

وی به فرآیند انتخاب اساتید نمونه در وزارت علوم اشاره کرد و گفت: شهادت می‌دهم که انتخاب اساتید نمونه با دقت و ظرافت انجام شده که حق کسی ضایع نشود.

وزیر علوم ادامه داد: افرادی که به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند از اساتیدی هستند که رشد علمی آنها کاریکاتوری نبوده بلکه آنها در تمام بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی سرآمد هستند.

وی ادامه داد: تمام کسانی که معرفی شدند همچنین در زمینه اجرایی نیز مسئولیت‌هایی داشته اند در بین کسانی که معرفی شدند استاندار، مؤسس دانشگاه، مؤسس پارک فناوری حضور داشتند و اکثر آنان کسانی هستند که دارای کتاب تألیفی، ترجمه و ثبت اختراع اند.

وی گفت: همچنین برای سال آینده درخواست کردند کتابچه‌ای از اساتید نمونه چاپ شود تا آن را در تاریخ ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه اکثر کسانی که انتخاب شدند جزو دانشمندان یک درصد و دو درصد بودند، افزود: ما شرمنده ایم که نتوانستیم تمام افراد معرفی شده را انتخاب کنیم و البته از یک ظرفیتی به بالا نگران بودیم شاید مورد انتقاد قرار بگیریم ولی باید به دانشگاه‌ها دست مریزاد گفت و از طرفی این انتخاب‌ها حق الناس است و باید درست عمل کنیم چرا که باید پاسخگو باشیم.

وزیر علوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: معلمی و استادی یک حرفه و تخصص است و ما وقتی آینده سازان کشور را به استادی می‌سپاریم باید به شیوه استادی مسلط باشد.

وی افزود: از معاونت فرهنگی وزارت علوم درخواست کرده ام که کلاس‌های منش استادی برای اساتید تازه استخدام شده جدی گرفته شود.

وزیر علوم تاکید کرد: معلمی و استادی یک تخصص است باید در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود و این بارو در جامعه دانشگاهی نهادینه شود که اگر کسی در دانشگاه حضور دارد نقش تربیتی دارد و محیط دانشگاه باید ویژه دیده شود چون هر کسی آنجا باشد نقش تربیتی برای فرزندان ما دارد.

وی ادامه داد: بحث معرفی اساتید نمونه اهدافی دارد که یکی از آنها تحقق مرجعیت علمی است و شما اساتید به عنوان مرجع معرفی می‌شوید.

وزیر علوم گفت: رشد کاریکاتوری در حرفه استادی خیلی شایسته نیست.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *