خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » پیگیری برای جذب ۳ هزار عضو هیات علمی علوم پزشکی در سال ۱۴۰۲

پیگیری برای جذب ۳ هزار عضو هیات علمی علوم پزشکی در سال ۱۴۰۲

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با ارائه مستندات لازم به سازمان اداری و امور استخدامی بتوانیم مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی را در بیستمین فراخوان اخذ کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی با اشاره به برگزاری نوزدهمین فراخوان جذب هیات علمی در آبان ۱۴۰۱، بیان کرد: در این فراخون ۱۷ روزه، داوطلبان بسیاری در رشته مقاطع مختلف از سراسر کشور شرکت کردند.

جمع بندی فراخوان نوزدهم در خردادماه سال جاری اعلام می شود

وی گفت: با رصد سامانه جذب اعضای هیات علمی، غالب دانشگاه ها در مرحله اتمام بررسی صلاحیت های علمی و شروع بررسی صلاحیت های عمومی هستند و جمع بندی فراخوان نوزدهم با اخذ مجوز جذب هزار عضو هیات علمی برای دانشگاه ها، دانشکده های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در خردادماه سال جاری اعلام می شود.

چنگیزی آشتیانی تصریح کرد: تکمیل و ترمیم کادر اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در راستای ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات نظام سلامت، از مهم ترین دغدغه های وزارت بهداشت و تمام تلاش ما، اجرای دقیق فرآیندهای جذب و پذیرش اعضای هیات علمی متدین، متعهد، مومن، مسئولیت پذیر و کارآمد است.

فراخوان جذب ۳ هزار عضو هیات علمی در سال ۱۴۰۲

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان به ویژه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و حفظ توازن نسبت بین استاد و دانشجو و از سوی دیگر به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از اعضای هیات علمی در شرف بازنشستگی هستند، دریافت مجوز جذب اعضای هیات علمی یک نیاز ضروری است و پیگیری بیستمین فراخوان در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه مستندات لازم به سازمان اداری و امور استخدامی و پیگیری های مستمر، بتوانیم در بیستمین فراخوان با اخذ مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی و توزیع متوازن، به اهداف عالی وزارت بهداشت در زمینه ارتقای سطح کیفی خدمات نظام سلامت دست یابیم.

وی با تاکید بر نظارت هدفمند و نظارت دقیق بر روی فرآیند جذب اعضای هیات علمی، خاطر نشان کرد: توزیع اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی به شاخص های مختلفی از جمله نسبت استاد به دانشجو، ماموریت های تعریف شده، سابقه موفقیت در فراخوان های قبلی، چالش های موجود و نیاز سنجی بستگی دارد.

خالی ماندن ظرفیت برخی از دانشگاه ها بنا به مشکلات جغرافیایی و محرومیت

چنگیزی آشتیانی یادآور شد: در رصد مجوزهای اعطایی به دانشگاه ها این نتیجه حاصل شد که برخی از دانشگاه ها بنا به مشکلات جغرافیایی و محرومیت موفق نشدند از همه مجوزها برای جذب اعضای هیات علمی استفاده کنند که البته این مساله در مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت مورد آسیب شناسی قرار گرفته تا با ارائه راهکارهای مناسب به توسعه متوازن در کشور برسیم.

وی با اشاره به مصوبات شورای هیات عالی جذب، افزود: یکی از امتیازات قابل توجه در جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، بومی گزینی و اجرای قانون جوانی جمعیت است که لحاظ می شود.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت به داوطلبان علاقمند برای شرکت در بیستمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی توصیه کرد با مراجعه به سامانه https://aac.behdasht.gov.ir از آخرین اطلاعیه ها و مصوبات جدید مطلع شوند و موارد لازم برای طرح در کمیسیون را پیگیری کنند.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *