خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » افزایش تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی به ۱۰ میلیارد ریال

افزایش تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی به ۱۰ میلیارد ریال

معاون اداری، مالی وزارت علوم از افزایش تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی به ۱۰میلیارد ریال و وام ودیعه مسکن به ۳میلیارد ریال خبر داد و گفت: این موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسید.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، علی خطیبی در نشست نوروزی وزیر علوم با کارکنان ستاد این وزارت گفت: در تخصیص اعتبارات به دانشگاهها، بخش رفاهی نیر لحاظ شده است و از روسای دانشگاهها انتظار می رود امسال در این حوزه عملکرد بهتری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه با تلاش‌های وزیر علوم، تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی به ۱۰میلیارد ریال و وام ودیعه مسکن به ۳میلیارد ریال افزایش یافت؛ گفت: این موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسید.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت : به اعضای هیئت علمی که در ۵ سال اخیر جذب شده اند پژوهانه ویژه تعلق می‌گیرد تا صرف تحقیق، انتشار مقالات و سایر امور پژوهشی شود و شاهد رشد علمی بیشتری باشیم.

خطیبی تاکید کرد: در بخش فعالیت های عمرانی و ایجاد زیر ساخت و ابنیه کارهای ماندگاری در کشور انجام گرفته است ولی عامل پیشرفت علمی کشور در کنار دانشجویان با انگیزه و پرتلاش، اعضای هیئت علمی و کارکنان هستند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی از تلاش های شبانه روزی وزیر علوم که در آخرین ساعات سال ۱۴۰۱ در سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل، پیگیری تخصیص بودجه آموزش عالی بودند قدردانی کرد.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

۱۲ دیدگاه

  1. یک استاد دانشگاه

    این وام باید با هماهنگی بانک مسکن پرداخت گردد. یعنی مشابه وام بانک مسکن در زمان معامله و انتقال سند به حساب فروشنده منتقل گردد. تنها در اینصورت است که شاید بتواند کمی مشکل مسکن اساتید را برطرف کند..در غیر اینصورت اغلب ما به فکر مهاجرت خواهیم بود و دیگر کسی نخواهد بود که نسل جدید و متخصص تربیت کند.

  2. عضو هیئت علمی جوان

    مشکلات بزرگ این طرح این موارد است:
    ۱. بانک‌ها از اعضای هیئت علمی سند ششدانگ بدون وام می خواهند تا در رهن بانک برود..در اینصورت هیئت علمی باید یک میلیارد پول داشته باشد تا خانه خود را بخرد و بعدا با آن وام بگیرد چون این پول مشابه بانک مسکن در زمان معامله به حساب فروشنده واریز نمی شود.
    ۲. یا اینکه هیئت علمی برای یک میلیارد باقی مانده چک دو سه ماهه بدهد و با احتساب اینکه درنظر بگیریم فروشنده قبول کند، اگر بانک موردنظر به هر دلیلی از دادن وام طفره برود یا آن را به تعویق بیندازد هیئت علمی بدبخت باید یا خسارت هنگفت بدهد یا به زندان برود.
    ۳. خود من شخصا به دلیل عدم پرداخت بانک و موکول کردن واریز به دو سه ماهه بعد توسط بانک ملت صد و پنجاه میلیون خسارت دادم..تازه فروشنده خیلی بهم لطف کرد

  3. با سلام و تحیات خدمت همکاران گرامی و تبریک روز معلم و استاد. برسد به دست وزیر محترم علوم. عرصه آموزش و پژوهش زمانی پویا خواهد بود و منتج به نتایج خوب خواهد شد که استاد با خیالی آسوده و به دور از مشغله های ذهنی که یکی از آنها بحث مسکن است، وارد این عرصه شود و ادامه دهد در غیر این صورت یک استاد زحمت بیست و چند ساله خود را از مقطع ابتدایی گرفته تا انتهای دکترا و زمانی که با هزارگونه مشکل و مانع استخدام می شود، زحمتی بر باد رفته می بیند. پیشنهاد می گردد همچون سایر سازمان ها وزارت علوم اساتید بی خانمان خود را که هر سال از خانه ای به خانه ای و از صاحب خانه ای بی سواد و متموّل به صاحب خانه ای دیگر در گردش هستند، در دانشگاه های مختلف شناسایی نموده، در همان شهرستان زمین هایی با هزینه کمتر به ایشان واگذار کند تا حقوقی که به عنوان رهن و اجاره به صاحب خویش می دهند خرج آن زمین کنند تا بلکه روزی صاحب خانه شوند وگرنه شرایط کنونی را وام یک ملیاردی هم چاره نخواهد کرد مخصوصا برای استادی که با ۱۴ سال سابقه شانزده ملیون و پانصددریافتی دارد. البته اگر گوش شنوایی وجود داشته باشد و عرصه علم اهمیت داشته باشد.

  4. سلام
    متاسفانه همان وام ۶۰۰ تومانی را هم که من از برج ۱۱ سال ۱۴۰۱ تا الان درخواست دادم بانکها نمی دهند و میگویند مجوز واریز وام نداریم. بنده قولنامه سال قبل کردم و الان فروشنده از من خسارت تاخیر میخواهد. بانک ملی هم هر روز تماس می گیرم می گویند مجوز اعتبارات هنوز نیامده است. الان اردیبهشت ۱۴۰۲ است و بیش از دو ماه از تکمیل پرونده من میگذره.
    چه کسی پاسخگوست؟!

  5. سلام
    قسط وام چقدر میشه؟ دانشگاه شهید بهشتی ضامن زیر بیست سال خدمت و حداقل دانشیار میخواد. چرا باید هیئت علمی با سابقه بیاد ضامن من دو سه سال خدمت بشه؟؟؟؟ چرا ضامن رو از همه اقشار کارمندها قبول نمی کنن؟ مشکلات وام خیلی زیاده همه شو حل کنید که ما بمونیم و قسطاش حداقل.

  6. جناب آقا مهرداد و جناب عبدی، همه دانشگاهها که خونه سازمانی ندارند. در شهرستانها اصلا خونه سازمانی داده نمیشه. این وام هم الان به همه میدن. توصیه میکنم هرجور شده بگیرید. من پارسال گرفتم این وامو. البته سودش گویا امسال ۲۳% هست ولی خب همه وامها در سال ۱۴۰۲ اینطور شده. بنظرم سال ۱۴۰۲ نتونید مسکن تهیه کنید سال بعد قیمتها حداقل ۲برابر میشه. به عنوان یک همکار ارزو میکنم مشکلات اقتصادی همه اساتید حل بشه. متاسفانه دریافتی یک هیات علمی بشدت پایینه. در بدو ورود با مدرک دکترا و درجه استادیار ماهانه ۱۷ میگیرند درحالیکه یک کارمند ساده در شرکت برق یا گاز بالای ۲۰. این اصلا درست نیست. با کارمند بانک بطور میانگین ماهانه ۴۰ میگیره (دقیقا چند روز پیش اینو تو روزنامه خوندم) و وام بدون سود. تبعیض بسیار زیاده.

    • با سلام
      کدامیک از اساتید با مرتبه استادیاری می توانند به مدت ده سال ۱۹.۵ میلیون تومان ماهانه و بیست ساله ۲۱.۵ میلیون تومان ماهیانه قسط بدن؟؟؟؟؟؟؟

      • کاملا درست میفرمایید. ولی مگر بانکی وجود داره که بشه مثلا ۱ میلیارد با قسط ۱۰ تومن داد؟ بعد اینکه این ۱ میلیارد اصلا ارزشی داره؟ راه حل چیه پس؟ امید به اینده؟ شرایط فعلا همینه. واقعا زشته اساتید دانشگاههای کشورمون اجاره نشین باشند. راه حل شما چیه برای حل این معضل؟؟ بنظرم دو راه هست: یا مهاجرت کرد (یا مثل بعضی از دوستانم ۲سال پستاداک رفتند و همونجا کمی کار کردند و با یک پس انداز معقول برگشتند) یا اینکه همسرتون هم از صنف شما باشه که درینصورت میشه کارهایی کرد.

        • راه حل بسیار ساده است، به قشر فرهنگی و استاد مملکت که سالها درس خوانده و در حال خدمت به همین جامعه و دولت است، لااقل وام بدون بهره بدهند!

      • جای ده سال و بیست سال رو جا به جا نوشتم

  7. به دلایل الکی جلوی اساتید سنگ نندازند، این وعده های الکی پیشکش. الان برخی دانشگاه ها از دادن مسکن سازمانی به اساتید مجرد خودداری می کنند و فقط به متاهل ها خانه می دهند. انگار مجردها باید در خیابان زندگی کنند. اصلا فرد مجرد ممکنه سرپرست پدر و مادر پیر خودش باشه، نباید خانه داشته باشد؟

    • جالبه بعضی دانشگاهها برای دانشجویان متاهل خانه سازمانی میسازند، برای اساتید اصلا ندارند. این وامها هم با سودهای ۱۸ درصد به بالا، باعث میشه اساتید سالها قسط و ربا بپردازند. در مورد اساتید مجرد، حرفتون درسته. هیچ امکاناتی براشون نیست. بخصوص اساتید مجرد زن که هر جایی نمیتونن خونه اجاره کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *