خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعطای پایه تشویقی به اعضای هیئت علمی علوم پزشکی تهران با ثبت اختراع بین‌المللی

اعطای پایه تشویقی به اعضای هیئت علمی علوم پزشکی تهران با ثبت اختراع بین‌المللی

در نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران، پرداخت حق‌التدریس به فعالیت‌های خارج از موظفی اعضای هیئت علمی، معرفی اعضای هیئت علمی وابسته، اعطای پایه تشویقی به اعضای هیئت علمی دارای ثبت اختراعات بین‌المللی و همچنین تاسیس مراکز تحقیقاتی جدید بررسی و تصویب شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مفاد دستور این جلسه گفت: پرداخت حق التدریس به فعالیت‌های خارج از موظفی اعضای هیئت علمی بخصوص هیئت علمی غیربالینی فرصتی است که بتوانیم آنان را تشویق کنیم.

دکتر قناعتی در خصوص اعطای پایه تشویقی به افرادی که ثبت اختراع بین‌المللی دارند گفت: اعطای پایه تشویقی به اعضای هیئت علمی که ثبت اختراع‌بین المللی دارند، برای نخستین بار در این دوره صورت گرفته است. این پایه تشویقی فرصتی است که از زحمات آنان قدردانی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تاسیس مراکز تحقیقاتی جدید گفت: باید به هیئت مؤسس هریک از مراکز تحقیقاتی تاکید کنیم که براساس اهداف تعیین شده فعالیت‌های پژوهشی را توسعه دهند.

قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی فاز بعدی دانشگاه سبطین گفت: این دانشگاه پس از ۶ سال تلاش دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شده و در مرحله بعدی، تقاضای راه‌اندازی دانشکده داروسازی و برگزاری کنفرانس‌های علمی و… را دارند که درحال بررسی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه سبطین را فرصتی برای توانمندسازی اعضای هیئت علمی بخصوص در زمینه تقویت زبان انگلیسی دانست و گفت: فعالیت در این عرصه برای دانشگاه بزرگی همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران نقطه قوت محسوب می‌شود.

قناعتی با اشاره به سبقه مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: سنت خوبی که در این دانشگاه وجود دارد، اینکه مدیریت‌ها، کارهای قبلی را تکمیل می‌کنند و هیچ رئیس دانشگاهی نیامده که فعالیت‌های قبلی را رد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان سخنان خود از اعضای شورای دانشگاه خواست نقدها و نقطه نظرات خود را نسبت به عملکرد این دوره دانشگاه بیان کنند و گفت: اینکه تصور کنیم در همه امور بهترین هستیم، تفکر بازدارنده است و مانع پیشرفت‌های بیشتر می‌شود. معتقدیم هر کاری اشکالات خود را دارد که نقد همکاران به رفع آن کمک می‌کند؛ لذا از نقدها استقبال می‌کنیم و با کمال میل به آن گوش می‌دهیم.

در ادامه دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پیشنهاد الحاق سه تبصره به آیین‌نامه حق التدریس دانشگاه را مطرح کرد و گفت: این حق التدریس براساس این سه تبصره به اعضای هیات علمی بالینی، غیربالینی و پژوهشی که فعالیت بیش از واحد موظفی برعهده دارند، تعلق می‌گیرد. شیوه‌نامه این تغییرات، توسط شورای آموزشی دانشگاه مصوب خواهد شد.

دکتر علامه همچنین پیشنهاد تمدید همکاری یک عضو هیئت علمی وابسته دانشگاه را مطرح کرد که به تصویب اعضای شورای دانشگاه رسید.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، همچنین پیشنهاد اعطای پایه تشویقی به  ۲۲ عضو هیئت علمی را براساس امتیاز ارتقا ارائه کرد که مورد تصویب اعضای شورای این دانشگاه قرار گرفت. این ۲۲ نفر از بین حدود ۱۰۰ عضو هیئت علمی براساس ملاک‌های مشخص انتخاب شدند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سپس دکتر اکبر فتوحی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، پیشنهاد اعطای پایه تشویقی به برگزیدگان جشنواره‌های ابن سینا و رازی و اساتیدی که ثبت اختراع بین‌المللی دارند و همچنین پیشنهاد تاسیس ۶ مرکز تحقیقاتی جدید را مطرح کرد که به تصویب اعضای شورای دانشگاه رسید.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *