خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » پاسخ دانشگاه پیام نور به اعتراض اساتید

پاسخ دانشگاه پیام نور به اعتراض اساتید

دانشگاه پیام نور در پاسخ به اعتراض اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور برای عدم تمدید قرارداد همکاری اعلام کرد: لغو قرارداد این اعضا در پایان سال جاری مصوب شده و اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه پیام نور با صدور اطلاعیه ای در پاسخ به اعتراض اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور برای عدم تمدید قرارداد همکاری با ایشان طی سال آینده اعلام کرد:

«احتراماً پیرو اعتراض برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور برای عدم تمدید قرارداد همکاری با ایشان طی سال آینده به استحضار می رساند، معدل پایین مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تحصیل در دانشگاه های غیردولتی و نواقص آموزشی پژوهشی پرونده های علمی برخی اعضای هیات علمی، دلیل قطع همکاری این عزیزان با دانشگاه است.

طبق اعلام سرپرست دبیرخانه هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور؛ بر اساس تاکید رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، دانشگاه ها می توانند طبق قانون ارزیابی داشته و در هیات اجرایی جذب در این خصوص تصمیم گیری کنند که آیا قرارداد اعضای هیات علمی تمدید شود یا خیر.

لذا با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم هیات عالی جذب دانشگاه و همچنین تائید هیات مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این دسته از همکاران علمی دانشگاه به دلیل وجود نقاط ضعف جدی در پرونده جذب نظیر معدل پایین در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد؛ تحصیل برخی از این عزیزان در دانشگاه های غیردولتی و همچنین پایین بودن شرایط علمی، موفق به احراز عضویت هیئت علمی پیمانی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی نشده اند.

لازم به ذکر است دانشگاه پیام نور علیرغم وجود این موارد، در ابتدای دولت سیزدهم در جهت حل مشکلات این افراد بدون داشتن هیچ گونه قراردادی با دانشگاه تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت حقوق ایشان بر اساس قرارداد سال ۱۳۹۹ این عزیزان اقدام نموده است. اما با توجه به شرایط بودجه ای و محدودیت اعتبارات و نیز قوانین مصوب هیات مرکزی جذب مبنی بر عدم احراز صلاحیت این عزیزان، لغو قرارداد آنها در پایان سال جاری مصوب گردیده و اجرا خواهد شد.»

به گزارش مهر، ۱۲۳ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در اعتراض به اعلام قطع همکاری دانشگاه با آنها در نامه ای اعتراض خود را اعلام کردند.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

۲ دیدگاه

  1. بنظرم علیرغم اینکه نمیخوام اخراج در دانشگاهها صورت بگیره، چون با این شرایط مالی، کار را هم اگه از دست بدی شاید دیگه امیدی حتی به بقا هم نداشته باشیم ولی بهتره تقریبا تمام دانشگاههای پیام نور، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و آزاد در کشور منحل بشند. به این شکل که دانشگاه پیام نور صرفا در هر استان ۱ دانشگاه، دانشگاه آزاد بسته به وسعت دانشگاه فقط یک یا دو دانشگاه، علمی کاربردی کاملا منحل و غیرانتفاعی هم صرفا در مقطع ارشد در بعضی رشته های کاربردی فعال باشند (البته برای تهران میشه استثنا قائل شد). درینصورت فارغ التحصیلان حدود شصت تا هفتاد درصد کم میشه و برای این افراد میشه شغل را تضمین کرد. بقیه هم بفکر کارهای دیگه باشند. دلیل نداره همه درس بخونند و همه هم شغل دولتی داشته باشند. این یک دیدگاه هست صرفا و میشه کاملا روش بحث کرد.

  2. معدل لیسانسشون کم بوده؟ این شد دلیل؟ آخه چه ربطی داره؟ طرف سالها درس خونده. دکترا گرفته. تدریس کرده. مقاله علمی پژوهشی و کتاب و پژوهش داشته تا به مرحله تدریس رسیده. حالا چون دوره لیسانسش معدلش بهر دلیلی پایین بوده الان باید اخراج بشه؟ این چه منطق و استدلالی هست؟ اصل کار، دوره دکتری و رزومه کلی تحقیقاتی یک استاده. شیوه های تدریسش و موفقیتش در تدریسه. درست فکر کنیم، با دلایل منطقی استخدام یا اخراج کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *